Okul öncesi eğitim döneminde çocuklar için felsefe (P4C) programının çocukların doğayla bağlantı kurma eğilim düzeylerine etkisinin incelenmesi
Özet
Teknolojinin ilerlemesi, nüfus artışı, sanayileşme, biyolojik çeşitliliğin azalması ve iklim değişikliği gibi bir dizi faktör nedeniyle doğayla olan bağ son zamanlarda endişe verici bir oranda azalmaktadır. Bunun bir sonucu olarak, her yaş grubundan çocuğun doğayla bağ kurmasına yardımcı olabilecek eğitimin sağlanması önemlidir. Okul öncesi çocukların doğayla bağ kurabilmeleri için, öncelikle onunla ilgili temel kavramları anlamaları gerekmektedir. Bu kavramların öğrenme sürecine dahil edilmesinde Çocuklar için Felsefe eğitiminin okul öncesi çocukların doğayla kurdukları bağ üzerindeki etkisinin araştırılması önem taşımaktadır. Dolayısıyla bu çalışmanın temel amacı, Çocuklar İçin Felsefe programının okul öncesi dönem çocuklarının doğayla bağlantı kurma eğilim düzeylerine olan etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın doğasına uygun olarak araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma verileri bağımsız bir erken çocukluk eğitim kurumundaki öğrencilerden toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 15'i deney, 15'i kontrol olacak şekilde otuz çocuktan meydana gelmektedir. Deney ve kontrol gruplarının eşit olması amaçlanarak her iki gruba DOBKEÖ uygulanmıştır. Araştırmada sağlanan veriler SPSS'te işlenerek analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, deney ile kontrol grubunun ön test bulguları arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı görülmüştür. Ancak deney grubu ön test- son test puan ortalamalarında dikkate değer bir farklılık gözlemlenmiştir. Deney grubunun puanlarındaki bu artışın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmektedir. Kontrol grubunun ise ön test- son test ortalamaları karşılaştırıldığında istatistiksel olarak aralarında anlamlı bir fark görülmemektedir.
-----
The connection with nature has been declining at an alarming rate in recent times due to a number of factors such as technological advancement, population growth, industrialisation, biodiversity decline and climate change. Consequently, it is important to provide education that can help children of all ages to connect with nature. In order for preschool children to connect with nature, they first need to understand the basic concepts related to it. In order to include these concepts in the learning process, it is important to investigate the effect of Philosophy for Children education on preschool children's connection with nature. Therefore, the main purpose of this study is to examine the effect of the Philosophy for Children programme on preschool children's tendency to connect with nature. In accordance with the nature of the research, a quasi-experimental design from quantitative research methods was used in the study. The research data were collected from students in an independent early childhood education institution. The study group of the research consisted of thirty children, 15 experimental and 15 control groups. In order to equalise the experimental and control groups, DCNS was applied to both groups. The data obtained in the study were processed and analysed in SPSS software. When the results of the study were analysed, it was observed that there was no significant difference between the pre-test findings of the experimental and control groups. However, a significant difference was observed in the pre-test and post-test mean scores of the experimental group. This increase in the scores of the experimental group was statistically significant. When the pre-test and post-test averages of the control group were compared, there was no statistically significant difference between them.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [9]


















