Türkçe Öğretmeni Adaylarının Temel Teknoloji Yeterlik Düzeyi Algılarının İncelenmesi (Burdur Örneği)
Özet
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeniadaylarının temel teknoloji yeterliklerine ilişkin algılarını çeşitli değişkenlere (cinsiyet, sınıf düzeyi ve “Bilgisayar” dersini alma durumu) göre incelemektir. Bu çalışma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri, Flowers ve Algozzine (2000) tarafından geliştirilen ve Tekinarslan (2008) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Eğitimci Envanteri için Temel Teknoloji Yeterlikleri Ölçeği” yardımıyla toplanmıştır. The aim of the present study is to examine Turkish language teacher candidates’ perceptions about their technology competencies based on a number of variables (gender, year of study and whether they took “Computer” classes) in a descriptive survey model. The data were collected with the help of “The Basic Technology Competencies for Educators Inventory”, which was developed by Flowers and Algozzine(2000); adapted to Turkish and checked for validity and reliability by Tekinarslan (2008). Telif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.