Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖnkol Bektaş, Fethiye Lemis
dc.date.accessioned2020-10-08T08:35:21Z
dc.date.available2020-10-08T08:35:21Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.isbn9789758628797
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/2856
dc.identifier.urihttps://www.researchgate.net/publication/338434401_ENGELSIZ_BILISIM_2019
dc.description.abstractOtizm erken çocukluk döneminde, çocuğun sosyal ilişki kurma ve iletişim alanlarındaki güçlükleri ile kendini gösteren ve gelişimin tüm alanlarını yaşam boyu etkileyebilen bir bozukluktur. Konuşma konusunda çok fazla gecikme ve sıkıntı yaşayan otizmliler, etkili bir eğitim aldıklarında konuşmaya başlayabilirler. Otizmli bireyler görsel uyaranları işitsel ve sosyal uyaranlara oranla daha çabuk kavrarlar ve bu bireylere beceri öğretiminde işitsel uyaran yanında görsel uyaranları da içeren yapılandırılmış öğretim programları önerilir. Video ile model olma yöntemi, bireyin öğrenmesi istenen beceriyi bireye herhangi bir öğretim yapılmadan bir bilgisayar, televizyon, tablet veya telefon karşısına oturtularak ve bireyin diğer bireyler tarafından kaydedilen videoyu izleyerek öğrenmesi olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı Okul öncesi dönem otizmli öğrencilerde video ile model olma yönteminin etkili olup olmayacağını belirlemektir. Bu çalışma tek denekli araştırma yöntemlerinden çoklu başlama düzeyi deseni işe koşulmuştur. Çalışmaya Van İpekyolu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir devlet anaokuluna devam etmekte olan bir otizmli öğrenci dâhil edilmiştir. Çalışmada veri toplamak amacıyla “Öğretmen ve Aile Görüşme Formları”, “Sözel İletişim Becerisi Öğretim Oturumu Veri Kayıt Formu”, “Gözlemciler Arası Güvenirlik Formu”, “Uygulama Güvenirliği Formu” ve “Sosyal Geçerlilik Formu” kullanılmıştır. Çalışmada video ile model olma yönteminin otizmli öğrencilerin iletişim becerileri üzerinde olumlu etkileri olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleOtizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Öncesi Öğrencilerine İletişim Becerilerinin Öğretiminde Video İle Model Olma Yönteminin Etkililiğien_US
dc.typebookParten_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-5905-5741en_US
dc.identifier.startpage52en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.relation.ispartofEngelsiz Bilişim 2019en_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusalen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record