Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoyuncu, Ayşe Hümeyra
dc.date.accessioned2025-12-17T11:43:54Z
dc.date.available2025-12-17T11:43:54Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/4459
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ergen bireylerde spiritüel iyi oluş, akran ilişkileri ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkiyi incelemektir Çalışma ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak "Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği", "Akran İlişkileri Ölçeği" "Spiritüel İyi oluş Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Üsküdar ilçesindeki imam hatip liselerinde öğrenim gören %47.1'i kız, %52.9'u erkek öğrenci olmak üzere 344 ergen bireyden oluşmaktadır. Bulgular betimsel analizler, fark analizleri (t-testi, ANOVA), korelasyon ve regresyonel analizler kullanılarak elde edilmiştir. Regresyon analizinde değişkenlerin doğrudan ve dolaylı rollerini ortaya çıkarmak için çoklu regresyon modeli kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ergenlerin spiritüel iyi oluş puanları cinsiyetlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmazken psikolojik sağlamlık puanları erkek ergenler lehine, akran ilişkileri puanları kız ergenler lehine anlamlı farklılık göstermiştir. Pearson korelasyon analizine göre ergenlerin spiritüel iyi oluşları ile akran ilişkileri arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki, ergenlerin psikolojik sağlamlıkları ile spiritüel iyi oluşları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ergenlerin psikolojik sağlamlıkları ile akran ilişkileri arasında da pozitif yönde anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Çoklu regresyon analizi sonucuna göre spiritüel iyi oluş ve akran ilişkileri, psikolojik sağlamlık değişkenindeki toplam varsayın yaklaşık %32'lik bölümünü açıklamaktadır. Araştırmanın sonuçları ilgili bulgular literatür çerçevesinde yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları dikkate alındığında lise öğrencilerinin spiritüel iyi oluşlarının ve akran ilişkilerinin psikolojik sağlamlıklarını açıklamada bir rol oynadığı ifade edilebilir. ----- The aim of this study is to examine the relationship between spiritual well-being, peer relationships and psychological resilience in adolescent individuals. The study was carried out using the relational screening model. "Brief Psychological Resilience Scale", "Peer Relations Scale" and "Spiritual Well-Being Scale" were used as data collection tools. The sample of the research consists of 344 adolescent individuals, 47.1% of whom are female and 52.9% of whom are male students, studying in imam hatip high schools in Üsküdar district of Istanbul province in the 2022-2023 academic year. Findings were obtained using descriptive analyses, difference analyzes (t-test, ANOVA), correlation and regression analyses. In the regression analysis, a multiple regression model was used to reveal the direct and indirect roles of the variables. According to the findings, while the spiritual well-being scores of adolescents did not differ significantly according to their gender, psychological resilience scores showed a significant difference in favor of male adolescents, and peer relations scores showed a significant difference in favor of female adolescents. According to Pearson correlation analysis, a highly significant positive relationship was found between adolescents' spiritual well-being and peer relationships, and a positive significant relationship was found between adolescents' psychological resilience and spiritual well-being. A positive significant relationship also emerged between adolescents' psychological resilience and peer relationships. According to the results of multiple regression analysis, spiritual well-being and peer relationships explain approximately 32%of the total hypothesis in the psychological resilience variable. The results of the research and relevant findings were interpreted within the framework of the literature. Considering the research results, it can be stated that high school students' spiritual well-being and peer relationships play a role in explaining their psychological resilience.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErgenlik, Akran İlişkileri, Psikolojik Sağlamlık, Spiritüel İyi Oluş, Maneviyat. - Adolescence, Peer Relations, Psychological Resilience, Spiritual Well-being, Spirituality.en_US
dc.titleErgenlerin spiritüel iyi oluşları ve akran ilişkileri ile psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkiler: imam hatip liseleri örneklemien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Programıen_US
dc.identifier.endpageX, 161 s. ; 30 cm.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster