Erken Çocukluk Dönemi Değerler Eğitimi Veren Kurumlarda Aile Katılımının İncelenmesi
Citation
YILDIRIM, İ. A., KELEŞ, O. (2023). ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 23(2),346-363. doi.org/10.30627/cuilah.1349579Abstract
Bu çalışmanın amacı erken çocukluk dönemi değerler eğitimi veren kurumlarda aile katılımının incelenmesidir. Durum çalışması deseninde yürütülen araştırmada, İstanbul ili Ümraniye ilçesinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında farklı iki 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında görev yapan 5 öğretici ve 5 veli ile yüz yüze görüşme yapılmış; Türkiye’nin çeşitli illerindeki 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında görev yapan 205 öğreticiye de “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uyguladıkları Aile Katılım Stratejilerini Belirleme Ölçeği (AKSBÖ)” uygulanmıştır. Veri analizinde nitel veriler üzerinde içerik analizi yapılmış; nicel veriler bilgisayar ortamında değerlendirilerek betimsel istatistiklere yer verilmiştir. Ölçek sonucuna göre öğreticilerin en çok tercih ettikleri aile katılımı stratejilerinin öğretmen-aile iletişim temelli stratejiler ve ev temelli stratejiler olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğreticilerin öğretmen temelli stratejilere nadiren, okul-aile temelli stratejilere ara sıra yer verdikleri belirlenmiştir. Benzer şekilde öğreticilerle ve velilerle yapılan görüşmeler sonucunda öğreticilerin ve velilerin aile katılımı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları, 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında aile katılımının yeterli düzeyde olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.