dc.contributor.author | Değirmenci, Tülün | |
dc.date.accessioned | 2016-02-09T07:52:58Z | |
dc.date.available | 2016-02-09T07:52:58Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12723/1796 | |
dc.description.abstract | Hafıza üzerine söylenenlere göre, bir imgenin toplumun ortak belleğinde ya da kolektif hafızada yaşayabilmesi için basitleştirilmesi ve üzerinde anlaşılan biçimlere dönüştürülmesi gerekiyordu. Bu sebeple de sözlü kültürde edebiyatın hafızada korunabilmesi için kolay hatırlanabilir olması önemli bir husustu. Bilginin yegane kaynağının hafıza olduğu modern öncesi toplumlarda, hatırlamanın önemi kuşkusuz hayatiydi. Peki nasıl hatırlıyorlardı, yani bilgi nasıl kalıcı olabiliyordu diye sorulduğunda; bu konuda çalışanların cevabı “kolay hatırlanabilecek şeyler düşünerek” şeklinde olmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAM | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Osmanlı Tasvir Sanatında Görselin “Okunması”: İmgenin Ardındaki Hikâyeler (Şehir Oğlanları ve İstanbul’un Meşhur Kadınları) | en_US |
dc.title.alternative | Visual Reading or Reading with Images? Visuality and Orality in Ottoman Manuscript Culture (City Boys and Beautiful Women of Istanbul) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.institutionauthor | Değirmenci, Tülün | en_US |
dc.identifier.volume | 45 | en_US |
dc.identifier.startpage | 25 | en_US |
dc.identifier.endpage | 55 | en_US |
dc.relation.ispartof | Osmanlı Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |