dc.contributor.author | Kenan, Seyfi | |
dc.date.accessioned | 2016-02-09T07:54:43Z | |
dc.date.available | 2016-02-09T07:54:43Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12723/1806 | |
dc.description.abstract | Medrese, Ortaçağ’da eğitim faaliyetlerini ve bilginin aktarımını kurumsallaştırarak ve örgün hale getirerek yüksek eğitimde yeni aşamalar, uygulamalar, yöntemler ve kendine özgü ayrıcalıklar alanı oluşturmuştur. Hocasından aldığı belli bir dersin öğrenimini tamamlayan öğrenci, hocasının ona verdiği “icazet” ile söz konusu alandaki yetkinliğini kazanmış ve böylelikle başkalarına öğretim iznini elde etmiş olurdu. X. yüzyılda İslâm dünyasında başlayan bu öğretim izni uygulaması (icâze li’t-tedrîs), XII. yüzyıldan itibaren Ortaçağ Avrupası’ndaki üniversitelerde “licentia docendi” olarak görünmeye başlayacaktır. Yüksek eğitimdeki bu uygulamanın daha önce ne antik Yunan’da ve Roma döneminde ne de Hıristiyan Doğu Bizans eğitiminde görüldüğünü belirtmek gerekir | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAM | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Üniversiteler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Modern Üniversitenin Oluşum Süreci | en_US |
dc.title.alternative | The Formative Period of the Modern University | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.institutionauthor | Kenan, Seyfi | en_US |
dc.identifier.volume | 45 | en_US |
dc.identifier.startpage | 333 | en_US |
dc.identifier.endpage | 367 | en_US |
dc.relation.ispartof | Osmanlı Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |