Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKenan, Seyfi
dc.date.accessioned2016-02-09T07:54:43Z
dc.date.available2016-02-09T07:54:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/1806
dc.description.abstractMedrese, Ortaçağ’da eğitim faaliyetlerini ve bilginin aktarımını kurumsallaştırarak ve örgün hale getirerek yüksek eğitimde yeni aşamalar, uygulamalar, yöntemler ve kendine özgü ayrıcalıklar alanı oluşturmuştur. Hocasından aldığı belli bir dersin öğrenimini tamamlayan öğrenci, hocasının ona verdiği “icazet” ile söz konusu alandaki yetkinliğini kazanmış ve böylelikle başkalarına öğretim iznini elde etmiş olurdu. X. yüzyılda İslâm dünyasında başlayan bu öğretim izni uygulaması (icâze li’t-tedrîs), XII. yüzyıldan itibaren Ortaçağ Avrupası’ndaki üniversitelerde “licentia docendi” olarak görünmeye başlayacaktır. Yüksek eğitimdeki bu uygulamanın daha önce ne antik Yunan’da ve Roma döneminde ne de Hıristiyan Doğu Bizans eğitiminde görüldüğünü belirtmek gerekiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAMen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜniversiteleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleModern Üniversitenin Oluşum Sürecien_US
dc.title.alternativeThe Formative Period of the Modern Universityen_US
dc.typearticleen_US
dc.institutionauthorKenan, Seyfien_US
dc.identifier.volume45en_US
dc.identifier.startpage333en_US
dc.identifier.endpage367en_US
dc.relation.ispartofOsmanlı Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster