Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOgasawara, Hirıyuki
dc.date.accessioned2018-03-14T13:00:44Z
dc.date.available2018-03-14T13:00:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/1814
dc.description.abstractBu makale 15. ve 16. yy. Osmanlı tarihlerinde Moğollar ve Cengiz Han’ın nasıl değerlendirildiğini araştırmaktadır. Bu tarihlerin Osmanlı Devleti’nin ilk dönemini anlatan kısımlarında Osmanlılar için Moğollar ve Cengiz Han korkunç birer rakip ve düşman olarak gösterilir. Burada Osmanlılar’ın Selçuklular ile birlikte Moğollar’la savaşıp onları mağlup ettiğini nakletme ve Osmanlı padişahlarını gazi olarak övme niyeti olduğunu tahmin edebiliriz. Buna karşı, dünya tarihi kısmındaki Moğol hanları büyük padişah olarak yüceltilir. Bu Reşidüddin, Cuveyni ve Vassaf gibi Moğol hanedanı hükmü altında kitap yazan Fars tarihçilerinin etkisinden kaynaklanıyor olabilir. 16. yy.a gelindiğinde Osmanlı tarihçileri Gazan ve Cengiz Hanlar’ı “dini yenileyen” kişiler olarak övmeye başlamışlardır. Ayrıca Moğollar ve Osmanlılar’ın aynı soydan geldiklerini iddia etmeye başlarlar. Örneğin, Silsilename’de Osmanlılar’ın şeceresinden Cengiz’in şeceresini ayırırlar ve Seyahat-name’de Kırım Tatarları’nın Osmanlılar’ın akrabası olduğunu söylenir. Osmanlı tarihlerindeki Moğol simgesi bir anlamda Osmanlılar’ın değişen kimliğini yansıtır.en_US
dc.description.abstractBu makale 15. ve 16. yy. Osmanlı tarihlerinde Moğollar ve Cengiz Han’ın nasıl değerlendirildiğini araştırmaktadır. Bu tarihlerin Osmanlı Devleti’nin ilk dönemini anlatan kısımlarında Osmanlılar için Moğollar ve Cengiz Han korkunç birer rakip ve düşman olarak gösterilir. Burada Osmanlılar’ın Selçuklular ile birlikte Moğollar’la savaşıp onları mağlup ettiğini nakletme ve Osmanlı padişahlarını gazi olarak övme niyeti olduğunu tahmin edebiliriz. Buna karşı, dünya tarihi kısmındaki Moğol hanları büyük padişah olarak yüceltilir. Bu Reşidüddin, Cuveyni ve Vassaf gibi Moğol hanedanı hükmü altında kitap yazan Fars tarihçilerinin etkisinden kaynaklanıyor olabilir. 16. yy.a gelindiğinde Osmanlı tarihçileri Gazan ve Cengiz Hanlar’ı “dini yenileyen” kişiler olarak övmeye başlamışlardır. Ayrıca Moğollar ve Osmanlılar’ın aynı soydan geldiklerini iddia etmeye başlarlar. Örneğin, Silsilename’de Osmanlılar’ın şeceresinden Cengiz’in şeceresini ayırırlar ve Seyahat-name’de Kırım Tatarları’nın Osmanlılar’ın akrabası olduğunu söylenir. Osmanlı tarihlerindeki Moğol simgesi bir anlamda Osmanlılar’ın değişen kimliğini yansıtır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAMen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOsmanlıen_US
dc.subjectMoğolen_US
dc.subject15. Yüzyılen_US
dc.subject16. Yüzyılen_US
dc.titleEnter The Mongols: A Study Of The Ottoman Historiography In The 15th And 16th Centuriesen_US
dc.title.alternative15. ve 16. Yüzyıldaki Osmanlı Tarihlerinde Moğol Simgesien_US
dc.typearticleen_US
dc.institutionauthorOgasawara, Hirıyukien_US
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage28en_US
dc.relation.ispartofOsmanlı Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster