Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHasebe, Kiyohiko
dc.date.accessioned2018-03-14T13:01:10Z
dc.date.available2018-03-14T13:01:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/1819
dc.description.abstract1869 senesinde ilan edilen Ma‘ârif-i Umûmiyye Nizâmnâmesi, Osmanlı eğitim tarihinde bir dönüm noktasıdır. Bu nizamname, o zamana kadar yapılan eğitim reformlarını sistematik şekilde bir araya getirmiş ve sonraki refomlar esasen bu nizamnameye dayanılarak yapılmıştır. Kansu’nun bu nizamnameyi hazırlayan kişiler hakkında yaptığı araştırmanın üzerinden 80 yıldan fazla bir süre geçmesine rağmen bu nizamnameyi hazırlayanların kimler olduğu üzerindeki yanlışlık halen devam etmektedir. Bundan dolayı makalemde Ma‘ârif-i Umûmiyye Nizâmnâmesi’ni hazırlayan Şûrâ-yı Devlet Ma‘ârif Dâ’iresi’nin mazbatasına dayanarak bu nizamnamenin kimler tarafından hazırlandığını ortaya koymaya çalışacağım. Sonuç olarak, 1. gayr-i müslimlerin her cemaatinden birer mümessilinin de katıldığı, 2. şimdiye kadar katılmadığı söylenilen ulemanın da katıldığı, 3. Tuna Vilayeti’nde yapılan eğitim reformunundan kazanılan tecrübelerine de dayanılarak yapıldığı, 4. Fransa ve Almanya’nın eğitimini iyi bilenlerin de katıldığı ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstract1869 senesinde ilan edilen Ma‘ârif-i Umûmiyye Nizâmnâmesi, Osmanlı eğitim tarihinde bir dönüm noktasıdır. Bu nizamname, o zamana kadar yapılan eğitim reformlarını sistematik şekilde bir araya getirmiş ve sonraki refomlar esasen bu nizamnameye dayanılarak yapılmıştır. Kansu’nun bu nizamnameyi hazırlayan kişiler hakkında yaptığı araştırmanın üzerinden 80 yıldan fazla bir süre geçmesine rağmen bu nizamnameyi hazırlayanların kimler olduğu üzerindeki yanlışlık halen devam etmektedir. Bundan dolayı makalemde Ma‘ârif-i Umûmiyye Nizâmnâmesi’ni hazırlayan Şûrâ-yı Devlet Ma‘ârif Dâ’iresi’nin mazbatasına dayanarak bu nizamnamenin kimler tarafından hazırlandığını ortaya koymaya çalışacağım. Sonuç olarak, 1. gayr-i müslimlerin her cemaatinden birer mümessilinin de katıldığı, 2. şimdiye kadar katılmadığı söylenilen ulemanın da katıldığı, 3. Tuna Vilayeti’nde yapılan eğitim reformunundan kazanılan tecrübelerine de dayanılarak yapıldığı, 4. Fransa ve Almanya’nın eğitimini iyi bilenlerin de katıldığı ortaya konmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAMen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMa‘ârif-i Umûmiyye Nizâmnâmesien_US
dc.subjectŞûrâ-yı Devleten_US
dc.subjectTanzîmâten_US
dc.titleThe 1869 Ottoman Public Education Act: Proceedings and Participantsen_US
dc.title.alternativeMa‘ârif-i Umûmiyye Nizâmnâmesi’nin Müzakere Süreci ve Üyelerien_US
dc.typearticleen_US
dc.institutionauthorHasebe, Kiyohikoen_US
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.startpage181en_US
dc.identifier.endpage207en_US
dc.relation.ispartofOsmanlı Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster