Güncel Gönderiler: Temel İslam Bilimleri Bölümü
Toplam kayıt 165, listelenen: 21-40
-
es-Sultatü’s-siyâsiyye ve hareketü rivayeti’l-hadis ve nakdihî: Dirâse tarihiyye fi ehâdisi fadâili’s-sahâbe
(Daru'l-Feth, 2022)es-Sultatü’s-siyâsiyye ve hareketü rivayeti’l-hadis ve nakdihî: Dirâse tarihiyye fi ehâdisi fadâili’s-sahâbe -
Erken Çocuklukta Dini Gelişim ve Din Eğitimi
(Nobel, 2022)Erken Çocuklukta Dini Gelişim ve Din Eğitimi -
Ailede İman, İbadet ve Değerler Eğitimi Araştırması
(YEKDER, 2022)Ailede İman, İbadet ve Değerler Eğitimi Araştırması -
Vazifetu'l-muhaddis en-nâkıd ve vazifetü'l-fakîh el-usûlî ve işkâliyyetü nakdi'l-hadîs fi asrı'l-hadâse
(İbn Haldun Üniversitesi, 2022)Vazifetu'l-muhaddis en-nâkıd ve vazifetü'l-fakîh el-usûlî ve işkâliyyetü nakdi'l-hadîs fi asrı'l-hadâse -
Mine'n-nebi sallallahu aleyhi ve sellem ile'l-Buhârî: Dirâse fi hareketi rivayeti'l-hadis ve nakdihi fi'l-kurûn es-selasetu'l- ûlâ
(Daru'l-Feth, 2022)es-Sultatü's-siyâsiyye ve hareketü rivayeti'l-hadis ve nakdihî: Dirâse tarihiyye fi ehâdisi fadâili's-sahâbe -
Risâletü’l-medhal fi’l-meânî ve’l-beyân ve’l-bedî‘in Arapça Tahkiki ve Tercümesi
(İSAM : İslam Araştırmaları Merkezi, 2022)Risâletü’l-medhal fi’l-meânî ve’l-beyân ve’l-bedî‘in Arapça Tahkiki ve Tercümesi -
Ebussuûd Efendi ve İrşâdü'l-Akli's-Selîm ilâ Mezâye'l-Kitâbi'l-Kerîm'i
(İSAM : İslam Araştırmaları Merkezi, 2022)Ebussuûd Efendi ve İrşâdü'l-Akli's-Selîm ilâ Mezâye'l-Kitâbi'l-Kerîm'i -
DKAB Öğretmelerinin Yeterlik ve Mesleki Gelişimleri
(Kitabe, 2022)DKAB Öğretmelerinin Yeterlik ve Mesleki Gelişimleri -
Türkiye’de Aile Eğitimi Uygulamaları: Ailede Din Eğitimi Programı (Adep) Örneği
(2022)Değişen aile yapısı, uyarıcıların farklılaşması, ailelerin bütün çevre etkenlerini kuşatmakta zorlanması, destek alabilecekleri kurum ve kuruluşlara ihtiyaç hissetmesi ebeveynlere yönelik eğitimleri gerekli hale getirmektedir. ... -
Erken Döneme Tarihlenen Katta Langar Mushafı’nın Mushaf İlimleri Bakımından İncelenmesi
(2023)Bu makale Hz. Osman’a nisbetiyle şöhret bulan Katta Langar Kur’an yazmasını kodikoloji, imla, kıraat, zabt, ayet sayımı (‘addü’l-ây) gibi mushaf ilimleri açısından ele alır. Özbekistan’daki Katta Langar köyüne atıfla bu ... -
المدخل القِيْمي، وسؤال الحجية والفهم في السُّنة النبوية: عبد الحميد أبو سليمان أنموذجا
(2023)Bu makale, muhtelif meziyetleri kendinde toplayan bir şahsiyet olarak Abdülhamîd Ebû Süleyman özelinde, günümüz düşünürlerinin sünneti anlamadaki yöntemlerini ele almaktadır. Zira Abdülhamîd Ebû Süleyman Malezya’da ... -
İslâmî Tarihçiliğin Doğuşu
(2023)Hz. Muhammed’in hayatını konu edinen kaynakların güvenirliği hakkındaki sorgulama XIX. yüzyılda başladı. William Muir (1819-1905), I. Goldziher (1850-1921), Henri Lammens (1862-1937) ve Joseph Schacht (1902-1969) bu ... -
Okul Öncesi Din Eğitiminde Alternatif Eğitim Yaklaşımlarından Yararlanma İmkânı
(2024)Birçok ülkede okul öncesi din eğitimi, genel din eğitim politikası ile ilişkili olarak yürütülmekte, bir kısmında ise alternatif din eğitimi modelleri uygulanmaktadır. Türkiye’de de benzer şekilde okul öncesi din eğitimi ... -
المحكم والمتشابه، قراءة تحليلية للمفهوم وآثاره
(2024)Müteşabih konusu alimler arasında birçok tartışmaya neden olmuştur. Müteşabihin tarifi, müteşabih ayetlerin tespiti, müteşabih kısmın kapsamı ve müteşabih ayetlerin anlaşılması söz konusu tartışmanın uzandığı konulardır. ...

















