Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAtalay, Gül Esra
dc.contributor.authorÇavuşoğlu, Sadık Ahmet
dc.date.accessioned2020-08-14T11:19:49Z
dc.date.available2020-08-14T11:19:49Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/2487
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medya platformlarının gelişmesi kullanıcıların bu platformlarda daha fazla zaman geçirmesini sağlamıştır. Bu durum sebebiyle kullanıcılar, sosyal medya platformlarında kişisel veri olarak adlandırılan özel bilgilerini diğer kullanıcılarla paylaşmaya başlamıştır. Aynı zamanda kullanıcıların platformlar üzerindeki faaliyetleri, düşünce ve ilgi alanları gibi bilgiler devletler ve ticari kuruluşlar tarafından kolayca ulaşılabilir ve işlenebilir hale gelmiştir. Kullanıcılardan toplanan veriler bir araya geldiğinde büyük veri (big data) şeklinde adlandırılan bir yığın haline gelmektedir. Bu verilerin işlenmesi ve anlamlandırılması sonucu, ticari kuruluşların bu veriler üzerinden kazanç sağlaması durumu ortaya çıkmaktadır. Sosyal medya platformları, kullanıcılara hizmetlerini sunmadan önce gizlilik sözleşmeleri imzalatmaktadır. Bu tez çalışmasında sosyal medya platformlarının gizlilik sözleşmeleri döküman incelemesi yöntemiyle ele alınmaktadır. Araştırmanın sonucunda kişisel verilerin gizliliğinin, kullanıcıların medya okuryazarlık seviyesine, verilerini teslim etme konusundaki tutumlarına, devletlerin ve ticari kuruluşların güvenlik protokollerine uymasına göre değiştiği, kişisel verilerin gizli kalmasında da en önemli rolün kullanıcılarda olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractAt the present time, the development of social media platforms allowed users to spend more time thereon. Because of this, users started to share their personal data with other users on these social media platforms. At the same time, information regarding users’ activities and their thoughts and interests on these social media platforms can be easily accessed and processed governments and institutions. When the collected data merges, such data becomes a stack called big data. As a result of interpretation and process of this data, institutions make profit out of such data. Social media platforms which are part of new media, execute confidentiality agreements prior they engage service relation with their users. In this thesis, confidentiality agreements of the social media platforms be addressed with the document review method. Accordingly, it is observed that confidentiality of the personal data varies in accordance with users’ media literacy, their attitudes towards sharing their data and states and institutions compliance with such confidentiality agreements. Also, it was seen that the most important role in keeping the personal data confidential is rested with users.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÜsküdar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVerien_US
dc.subjectGizliliken_US
dc.subjectSosyalen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.titleSosyal Medya Platformlarında Veri Gizliliği Politikalarıen_US
dc.title.alternativeData Privacy Policies of Social Media Platformsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.authorid0000-0002-3368-4539en_US
dc.institutionauthorÇavuşoğlu, Sadık Ahmeten_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record