Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorVarlık, Selami
dc.contributor.authorKutgi, Hanife
dc.date.accessioned2020-08-20T08:08:09Z
dc.date.available2020-08-20T08:08:09Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/2534
dc.description.abstractGadamer göre dil, modern dönemin araçsal yaklaşımının aksine bütün bir varlık aleminin temelini oluşturan bir ortam olarak asli bir konumda bulunur. Bununla birlikte insanın dışına çıkamayacağı bir tarihsellik içerisinde bulunması onun daima gelenek içerisinde yaşadığı anlamına gelir. Her ikisi de varlık aleminin zemini olarak görülen dil ve gelenek arasında dilin daima bir gelenek içerisinde yaşadığı ve aynı şekilde geleneğin de daima dilsel bir ortamda varlığını sürdürdüğü karşılıklı bir ilişki söz konusudur. Dilin iletişimi sağlayıp varlığını sürdürmesi sabit, değişmeyen bir dil geleneğine dayalıdır. Aynı şekilde gelenek de en temel anlamı itibariyle otoriteyi yani sabitliği betimler. Diğer yandan Gadamer'de dilin yalnızca insanlar arasında iletişimi sağlayan bir araç olmaktan öte yaşayan bir dil olması onun değişmekte olduğunu ifade eder. Gelenek de sabit bir otoriteye işaret etmekle beraber aktarıldığı ortamdaki insanlar tarafından yeniden yorumlanıp değiştirilmeye müsaittir. Bu açıdan dil ile geleneğin bu münasebeti sabitlik ve değişkenlik diyalektiği içerisinde gerçekleşmektedir.en_US
dc.description.abstractAccording to Gadamer, language occupies a primary place that constitutes the ontological basis of the universe contrary to the instrumental approach of the modern era. However, the fact that humans unavoidably live in an inescapably historicity means that they always exist in a tradition. Both considered as the ground of the ontological universe, language and tradition has a reciprocal relationship that language always exists in a tradition and tradition subsists in a linguistic medium. A stable linguistic tradition assures the survival of the language and that it enables communication. Similarly, tradition essentially describes authority, in otherwords, stability. On the other hand, in Gadamerian thought language is simply not an instrument that ensures communication between people but also a living phenomeon that constantly changes. Although tradition indicates a stable authority, it is also open to reinterpretation of the people who transmitted it. Thus, the relationship between the language and the tradition happens in a dialectic of stability and change.en_US
dc.description.abstractİstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Senatosunun 22.06.2020 tarihli ve 2020/14-5 sayılı Açık Bilim Politikası gereğince erişime açılmıştır.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul 29 Mayıs Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectGeleneken_US
dc.subjectVarlıken_US
dc.titleHans-Georg Gadamer'de Dil ve Geleneken_US
dc.title.alternativeLanguage and tradition in Hans-Georg Gadameren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Programıen_US
dc.institutionauthorKutgi, Hanifeen_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster