Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYiğit, Talip
dc.date.accessioned2020-09-08T08:04:58Z
dc.date.available2020-09-08T08:04:58Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2459-1149
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/2706
dc.description.abstractÖğrencinin hangi üniversiteyi ya da programı tercih edeceği bir birini destekleyen bilişsel, sosyo ekonomik ve kültürel faktörlerin rol oynadığı karmaşık süreçleri içermektedir. Öğrencilerin bölüm tercihlerini belirleyen faktörler ve profillerine yönelik akademik çalışmalar; bireysel ve toplumsal ihtiyacın, yönelimin belirlenmesine önemli katkılar sunması beklenmektedir. Dolayısıyla Türkiye’de sosyal hizmet bölümlerini tercih eden öğrencilerin tercih süreçlerini etkileyen faktörlerin ağırlık ve önceliklerin belirlenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu çalışmada 2017 yılı Yükseköğretim Kurumlar Sınavında (YKS) sosyal hizmet lisans programlarını tercih eden öğrencileri belli parametreler üzerinden betimlemektir. Bu kapsamda çalışmanın amacına uygun olarak Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Lisans Tercih Atlasında sunulan sosyal hizmet eğitimine ilişkin 2017 yılı verileri betimsel tarama modelinden yararlanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak sosyal hizmet programların öğrenciler tarafından tercih edilen bölümler olduğu, ancak sosyal hizmet eğitimine yönelik kurumsal ve akademik yapılandırmanın belirli standartlar üzerinden yeniden ele alınması gerekliliğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractIt includes complex processes in which cognitive, socio-economic and cultural factors play a role in supporting each student's university or program preference. It is expected that factors determining students’ department preferences and academic studies on their profiles also individual and social needs contribute significantly to specifying this tendency, Thus, the objective of this study is to determine weight and priority of the factors affecting students’process who are choosing social work departments in Turkey In this study, it is aimed to describe students who prefer social work undergraduate programs on certain parameters. in 2017 Higher Education Institutions Exam (YKS) In this context, in line with the purpose of the study, 2017 data related to the social work education offered at the Higher Education Institution (YÖK) Undergraduate Preference Atlas was examined by using the descriptive scanning model. Consequently, it reveals that social work programs are departments preferred by students, but the institutional and academic structure for social work education should be reconsidered over certain standards.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherJournal Of Social And Humanities Sciences Researchen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye'de Sosyal Hizmet Eğitimine Yönelik Öğrenci Tercih Eğilimleri Üzerine İstatiksel Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeA Statistical Study On Preference Trends Of Student For Social Work Education In Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4195-9149en_US
dc.institutionauthorYiğit, Talipen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue51en_US
dc.identifier.startpage511en_US
dc.identifier.endpage532en_US
dc.relation.ispartofJournal Of Social And Humanities Sciences Researchen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster