Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYiğit, Talip
dc.date.accessioned2020-09-08T08:21:58Z
dc.date.available2020-09-08T08:21:58Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2651-4923
dc.identifier.issn2667-6915
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/2707
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/trjasw
dc.description.abstractMany of the studies on social work undergraduate education approaches social undergraduate work education as a whole with social work field practice. On the one hand, such kind of approach signifies on which knowledge-skill-value basis social work undergraduate education needs to be structured, on the other hand it describes the process how these bases can be transferred to social work practices. It is the focus of this review work to educate social workers with different pedagogical approaches and social work undergraduate education that can respond to today's individual and community needs and besides to think about how this process can be improved. Therefore, the aim of this study is to discuss how knowledge-skill-value basis of social work can be applied as a pedagogical tool in social work education. Based on this, this study primarily dwells on the general features of social work education. Later, it is emphasised the arguments seeking to apply knowledge-skill-value basis of social work to the learning process. These discussions are dealt within the context of five components of the learning process; the purpose and scope of social work education, the student dimension, the instructive (facilitator) dimension, the student-lecturer interaction in the learning process and learning environment.en_US
dc.description.abstractBöyle bir yaklaşım öncelikle sosyal hizmet lisans eğitiminin hangi bilgi-beceri-değer temelleri üzerine yapılandırılması gerektiğini ortaya koyarken, diğer yandan bu temellerin sosyal hizmet uygulamalarına nasıl aktarılacağına ilişkin süreci ifade eder. Farklı pedagojik yaklaşımlarla sosyal hizmet lisans eğitiminin günümüz birey ve toplum ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte sosyal hizmet uzmanlarını yetiştirmek ve bunu nasıl gerçekleştirileceği konusu üzerine düşünmek bu derleme çalışmasının odağını oluşturur. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, sosyal hizmet bilgi-beceri-değer temellerinin pedagojik bir araç olarak sosyal hizmet lisans eğitiminde nasıl uygulanabileceğini tartışmaktır. Bu doğrultuda çalışmada öncelikle sosyal hizmet lisans eğitiminin genel özellikleri üzerinde durulmuştur. Daha sonra sosyal hizmet bilgi-beceri ve değer temellerini öğrenme sürecine uygulamayı amaçlayan tartışmalara yer verilmiştir. Bu tartışmalar öğrenme sürecinin beş bileşeni; sosyal hizmet lisans eğitiminin amacı ve kapsamı, öğrenci boyutu, eğitici (kolaylaştırıcı) boyutu, öğrenme süresinde öğrenci-eğitici etkileşimi ve öğrenme ortamı bağlamında ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTurkish Journal Of Applied Social Worken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleRethinking Social Work Undergraduate Education Through Knowledge Skill Value Basis Of Social Worken_US
dc.title.alternativeSosyal Hizmet Lisans Eğitimini Bilgi Beceri Değer Temelleri İle Yeniden Düşünmeken_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4195-9149en_US
dc.institutionauthorYiğit, Talipen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.ispartofTurkish Journal Of Applied Social Worken_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster