Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYiğit, Talip
dc.date.accessioned2020-09-08T10:23:42Z
dc.date.available2020-09-08T10:23:42Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2148-2489
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/2711
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ruh sağlığı alanındaki önemli müracaatçı gruplarından olan çocuk ve gençlerin (ergenlerin) karşılaştıkları ruhsal sorunlar ve bu sorunlara yönelik psikiyatrik sosyal hizmet uygulamalarının müdahale düzeylerini ortaya koymak ve tartışmaktır. İnsan yaşamında son derece özel ve önemli birer dönem olma özelliği taşıyan bu iki dönem içinde bulunan çağın özellikleri nedeniyle sadece çocuk ya da gencin değil, başta anne baba olmak üzere okul, akran ve arkadaş gruplarının da özellikle incelenip değerlendirilmesi gereken dönemlerdir. Ancak hiçbir meslek bu karmaşık, değişken ve farklılık gösteren bu dönemlere özgü ruhsal sorunları tek başına çözebilecek ya da bunların ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir özelliğe sahip değildir. Bu nedenle odağı çocuk ve genç ruhsal sağlığı olan meslek ya da meslekler diğerlerinin yardım, destek ve müdahalesine gereksinim duyar. Ruh sağlığı alanı da bu yönüyle interdisipliner bir özellik arzeder. Belki de bu işbirliğinin en fazla hissedildiği alanlardan biri de hiç kuşkusuz “ruh sağlığı alanı” olmuştur. “Ruh sağlığı alanı” insana yaklaşımda bütüncül bir görüş geliştirmek zorunda olan, olgu ve durumları anlama, değerlendirme ve çözümlemede birbirinden farklı bilgi, disiplin, meslek ve becerilere ihtiyaç duyar. Bu ihtiyacın karşılanmasında önemli bir işleve sahip olan sosyal hizmet mesleği, psikiyatrik sosyal hizmet uygulamaları ile bu noktada müracaatçıları (çocuk ve gençler) bütüncül bir perspektifte değerlendirme ve mesleki müdahale olanağı sunar.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal and discuss the mental problems encountered by children and adolescents from major clients in the mental health field and the levels of psychiatric social work intervention for these problems. These two periods, which have the speciality of being extremely special and important periods in human life should be examined and evaluated by the aspect of not only the child or the juvenile but also the school, peer and friends groups notably the parents due to today’s conditions. No profession however has the ability to solve these complex, variable and differential mental problems specific to this period alone or to meet the needs of this period. Therefore, the profession or professions focusing on the mental health of children and young people require help, support and intervention of other professions. The mental health field has also an interdisciplinary feature in this respect. Perhaps one of the fields where this cooperation is felt the most is the "mental health field" without a doubt. The “Mental health field” requires different knowledge, discipline, profession and skills in understanding, evaluating and analyzing phenomena and situations that have to develope a holistic view in human approach. Social work profession which has an important role in meeting this need, provides an opportunity at this point to evaluate clients (children and young people) and make professional intervention with the social work practices in a holistic perspective.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherThe Journal of Academic Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleÇocuk ve Gençlerin (Ergenler) Karşılaştıkları Ruhsal Sorunlar ve Psikiyatrik Sosyal Hizmet Uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeMental Problems Encountered By Children And Adolescents And Psychiatric Social Work Practicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4195-9149en_US
dc.institutionauthorYiğit, Talipen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue66en_US
dc.identifier.startpage70en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.ispartofThe Journal of Academic Social Sciencesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster