Ortaokul Öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Karşılaştıkları Başlıca Sorunlar
Özet
Araştırma, ortaokul (5, 6, 7, ve 8. sınıf) öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde karşılaştıkları başlıca sorunları belirlemek amacıyla ele alınmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanarak öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine yönelik olan görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul, Sultanbeyli ve Pendik ilçesindeki ortaokul düzeyindeki değişik okullardan gönüllü olarak seçilen on iki öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmamız kapsamında; ilk aşamada, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin Türk eğitim tarihindeki yeri ve Din Kültürü Ahlak Bilgisinin tarih içerisinde değişen ve gelişen öğretim programları ortaya konmaya çalışılmıştır. İkinci aşama olarak ise, araştırmanın amacı, önemi, problemleri ve sınırlılıkları tespit edilmiştir. Üçüncü aşama olarak ise, öğrenciler ile görüşmeler yapılarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine yönelik dersten beklentileri, ihtiyaçları ve ders ile ilgili sorun ve önerileri üzerine bulgular ortaya konulmuştur. Tüm bu çalışmaların ekseninde öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine yönelik beklentilerinin olduğunu, ders içeriğinin ve kitaplarının bu beklentilerini genel olarak karşılamadığını, ders içeriklerinin tekrardan ele alınarak, yeni medya araçlarından yararlanarak farklı materyallerin kullanılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Senatosunun 22.06.2020 tarihli ve 2020/14-5 sayılı Açık Bilim Politikası gereğince erişime açılmıştır.