Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHelalşah, İbrahim
dc.date.accessioned2025-08-07T09:43:32Z
dc.date.available2025-08-07T09:43:32Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAnkara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 64:2 (2023), 853-865en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3581
dc.description.abstractTürkiye, jeopolitik konumu nedeniyle birçok zorlukla karşı karşıya kalabilir. Kanaatimizce bu zorlukların başında, Türkiye'ye akın eden mülteci nüfus kitlelerinin en az zarar, en çok fayda ilkesiyle Türk toplumuna entegrasyonu gelmektedir. Bu toplum dostu entegrasyonun gerçekleşebilmesi için birçok sosyal sorumluluk projesinin hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda, İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren 29 Mayıs Arapça Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ARÖMER, Suriyeli mültecilerin ve nitelikli göçmenlerin Türkiye ekonomisine katkısını artırmak amacıyla iki ayrı sosyal sorumluluk projesi yürütmüştür. Bu projelerden ilki, Mayıs 2013 - Kasım 2016 tarihleri arasında dört kez uygulanan Arapça Öğretmenleri Türkiye'ye Geliyor (AHT) projesi, ikincisi ise 15 Ekim 2013 - 4 Nisan 2014 tarihleri arasında Siirt'te gerçekleştirilen Arap Kökenli Türklere Yönelik Arapça Kursları AKTAK projesidir. Bu yazımızda AKTAK projemize ışık tutmaya çalıştık. Bu proje, Türkiye'ye sığınan Suriyeli mülteciler arasında Arapçayı iyi öğretebilenleri tespit ederek, Arap kökenli Türk vatandaşlarına Arapça okuryazarlığı öğretmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. AKTAK projesi, nitelikli bir grup Suriyeli mülteciyi tüketici konumundan üretken bireylere dönüştürmenin yanı sıra, Arap kökenli Türklerin Arapça okuryazarlığı becerisine sahip olmalarını ve böylece ebeveynlerinden öğrendikleri Arapçayı sadece evde değil, iş hayatında da kullanarak ekonomik bir değer kazanmalarını da sağlamaktadır. Bu yazıda, koordinatörlüğünü yürüttüğümüz AKTAK projesinin amacını, eylem planını, aşamalarını, uygulanan eğitim programının ayrıntılarını, projenin katma değerini ve özgün yönlerini, projeye katılan kursiyerlerin profilini ve bu kursiyerlerin proje hakkındaki geri bildirimlerini ele aldıken_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesi İlahiyat Fakultesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.33227/auifd.1271430en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAKTAK Projesien_US
dc.subjectMülteci Entegrasyonuen_US
dc.subjectSosyal Sorumluluk Projesien_US
dc.subjectSuriyeli Mültecileren_US
dc.titleCreating Added Value from the Refugee Crisis, An Example from ARÖMER Projectsen_US
dc.title.alternativeİltica Krizinden Katma Değer Üretmek, ARÖMER Projelerinden Bir Örneken_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.institutionauthorHelalşah, İbrahim
dc.identifier.volume64en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage853en_US
dc.identifier.endpage865en_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi İlahiyat Fakultesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorscopusid58774613000en_US
dc.identifier.wosqualityQ3en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85180310587en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster