Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAçıkyıldız, Gökay
dc.contributor.authorŞahin, Kübra Nur
dc.date.accessioned2025-08-08T12:39:01Z
dc.date.available2025-08-08T12:39:01Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3589
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye’de 2018 ve 2024 yıllarında uygulamaya konulan ortaokul matematik dersi öğretim programlarının istatistik öğrenme alanını, istatistik okuryazarlığı bileşenleri (istatistiksel süreç, muhakeme, temel kavramların bilinmesi ve bağlam) açısından karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılarak MEB tarafından yayımlanan 2018 ve 2024 programlarının programın kazanımları, istatistik okuryazarlığı göstergeleriyle eşleştirilmiş ve sınıf düzeylerine göre frekans-yüzde dağılımları incelenmiştir. Bulgular, 2024 programının istatistik okuryazarlığını daha kapsamlı ve dengeli bir şekilde ele aldığını göstermektedir. 2018 programında istatistiksel sürece ağırlık verilirken, 2024 programında bağlam ve muhakeme bileşenlerinin payı artmış, temel kavramların bilinmesi ise sınırlı kalmıştır. Özellikle bağlam temelli yaklaşımın güçlendirilmesi, öğrencilerin istatistiksel becerilerini gerçek yaşamla ilişkilendirmelerini destekleme potansiyeli taşımaktadır. Ancak istatistiksel süreçteki azalma, teknik becerilerin gelişiminde eksikliklere yol açabilir. Çalışma, 2024 programının uygulanmasında öğretmen eğitimi, bağlam ve süreç bileşenlerinin entegrasyonu ile dijital araçların kullanımını ve önermektedir. Ayrıca, uluslararası müfredatlarla karşılaştırmalı araştırmalar ve sınıf içi uygulama çalışmalarının yapılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.51460/baebd.1670525en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim Programlarıen_US
dc.subjectDoküman Analizien_US
dc.subjectİstatistik okuryazarlığıen_US
dc.titleOrtaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının İstatistik Öğrenme Alanı Açısından Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of Secondary School Mathematics Curricula in terms of Statistics Learning Domainen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.institutionauthorAçıkyıldız, Gökay
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1940en_US
dc.identifier.endpage1967en_US
dc.relation.ispartofBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster