Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltıparmak, Münibe
dc.contributor.authorSaygı, Hasret
dc.date.accessioned2025-08-08T13:03:07Z
dc.date.available2025-08-08T13:03:07Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3590
dc.description.abstractBu araştırma, İstanbul'da bir imam hatip ortaokulunda eğitim gören Suriyeli öğrencilerin miras dilleri olan Arapçayı korumak ve geliştirmek için aileleri tarafından başvurulan formel ve informel destek eğitimlerini incelemektedir. Bu kapsamda, Millî Eğitim Bakanlığı’nın "Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi" (PIKTES) çerçevesinde sunulan Arapça destekleme eğitimlerinin etkinliği ve ailelerin bu eğitimlere yönelik tutumları detaylıca tartışılmıştır. Ayrıca, ailelerin cami ve vakıf gibi informel mekanizmalardan aldıkları dil desteği incelenmiş, çocukların dilsel kimliklerine yönelik söylemsel analizler yapılmıştır. Araştırma, etnografik bir yöntemle yürütülmüş; veriler, Suriyeli aileler, çocuklar ve öğretmenlerle yapılan görüşmelerle eğitim kurumlarında yapılan gözlemlerden oluşmuştur. Toplanan veriler söylem analizi yoluyla incelenmiştir. Sonuçlar, formel Arapça eğitimlerinin beklenti ve ihtiyaçlar açısından yetersiz kaldığını ve ailelerin informel desteklere yöneldiğini göstermiştir. Ayrıca, mevcut okulda sunulan miras dil olarak Arapça eğitiminin eksiklikleri, Suriyeli öğrencilerin dilsel ihtiyaçları ile öğretmenlerin sunabildikleri eğitim arasında uyumsuzluklar yaratmış, bu da öğrencilerin dilsel ve kimliksel beklentileri açısından formel eğitim uygulamaları sürecinde gerilimlere yol açmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.31464/jlere.1565640en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSuriyeli çocuklaren_US
dc.subjectSöylem analizien_US
dc.subjectArapçaen_US
dc.subjectMiras dilen_US
dc.titleTürkiye’deki Suriyeli Öğrenciler ve Arapça: Dil Politikaları, İnformel Destek Eğitimleri ve Dilsel Kimlik Arayışlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-7443-3154en_US
dc.institutionauthorSaygı, Hasret
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.relation.ispartofDil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster