Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgün, Fatmagül
dc.contributor.authorAydın, Emin
dc.contributor.authorTürk, Esra
dc.date.accessioned2025-08-11T07:56:01Z
dc.date.available2025-08-11T07:56:01Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationERGÜN, F., AYDIN, E., TÜRK, E. (2025). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Öz-Yeterlilik Düzeyleri ile Temel Yeterlilik Testi Matematik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 15(Özel Sayı),184-210. doi.org/10.24315/tred.1630191en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3593
dc.description.abstractMatematik eğitiminin temel amacı, bireylerin günlük hayatta karşılaştıkları problemlere çözüm bulabilmelerini sağlamaktır. Ancak okullarda, öğrencilerin matematiği nerelerde kullanacaklarına dair soru işaretleri bulunduğu gözlemlenmiştir. Bu soruya cevap verilse de öğretimde bu algının yeterince kullanılmaması bir sorun olarak öne çıkmaktadır. Matematik okuryazarlığı, bireylerin matematiksel bilgi ve becerileri günlük hayatlarında kullanabilmesidir. PISA sınavlarında Türkiye'nin başarısızlığının sebeplerinden biri, öğretmenlerin düşük matematik okuryazarlığı olabilir. İlköğretim matematik öğretmenlerinin seçilmesinde TYT sınavında matematik okuryazarlığını ölçen sorularının yer alması gerektiği düşünülmektedir. Bu sınavdaki matematik başarısı ile matematik okuryazarlık öz-yeterlik algısı arasındaki ilişkinin ne olacağı araştırmanın sorusunu oluşturmuştur. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlık öz-yeterlilik inanç düzeyleri ile ÖSYM tarafından yapılan Temel Yeterlilik Testi (TYT) matematik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2023-2024 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki üç devlet üniversitesinde eğitim gören 1. sınıf ilköğretim matematik öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematik okuryazarlık öz-yeterlilik inanç düzeyleri ile TYT matematik başarıları arasında olumlu yönde düşük düzeyde bir ilişki olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1630191en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖz-Yeterliliken_US
dc.subjectMatematik Okuryazarlığıen_US
dc.subjectTYTen_US
dc.subjectİlköğretim Matematik Öğretmen Adayıen_US
dc.titleİlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Öz-Yeterlilik Düzeyleri ile Temel Yeterlilik Testi Matematik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0009-0002-4137-8184en_US
dc.institutionauthorErgün, Fatmagül
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issueÖzelen_US
dc.identifier.startpage184en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster