dc.contributor.author | Ergün, Fatmagül | |
dc.contributor.author | Aydın, Emin | |
dc.contributor.author | Türk, Esra | |
dc.date.accessioned | 2025-08-11T07:56:01Z | |
dc.date.available | 2025-08-11T07:56:01Z | |
dc.date.issued | 2025 | en_US |
dc.identifier.citation | ERGÜN, F., AYDIN, E., TÜRK, E. (2025). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Öz-Yeterlilik Düzeyleri ile Temel Yeterlilik Testi Matematik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 15(Özel Sayı),184-210. doi.org/10.24315/tred.1630191 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12723/3593 | |
dc.description.abstract | Matematik eğitiminin temel amacı, bireylerin günlük hayatta karşılaştıkları problemlere çözüm bulabilmelerini sağlamaktır. Ancak okullarda, öğrencilerin matematiği nerelerde kullanacaklarına dair soru işaretleri bulunduğu gözlemlenmiştir. Bu soruya cevap verilse de öğretimde bu algının yeterince kullanılmaması bir sorun olarak öne çıkmaktadır. Matematik okuryazarlığı, bireylerin matematiksel bilgi ve becerileri günlük hayatlarında kullanabilmesidir. PISA sınavlarında Türkiye'nin başarısızlığının sebeplerinden biri, öğretmenlerin düşük matematik okuryazarlığı olabilir. İlköğretim matematik öğretmenlerinin seçilmesinde TYT sınavında matematik okuryazarlığını ölçen sorularının yer alması gerektiği düşünülmektedir. Bu sınavdaki matematik başarısı ile matematik okuryazarlık öz-yeterlik algısı arasındaki ilişkinin ne olacağı araştırmanın sorusunu oluşturmuştur. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlık öz-yeterlilik inanç düzeyleri ile ÖSYM tarafından yapılan Temel Yeterlilik Testi (TYT) matematik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2023-2024 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki üç devlet üniversitesinde eğitim gören 1. sınıf ilköğretim matematik öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematik okuryazarlık öz-yeterlilik inanç düzeyleri ile TYT matematik başarıları arasında olumlu yönde düşük düzeyde bir ilişki olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24315/tred.1630191 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öz-Yeterlilik | en_US |
dc.subject | Matematik Okuryazarlığı | en_US |
dc.subject | TYT | en_US |
dc.subject | İlköğretim Matematik Öğretmen Adayı | en_US |
dc.title | İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Öz-Yeterlilik Düzeyleri ile Temel Yeterlilik Testi Matematik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | 29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0009-0002-4137-8184 | en_US |
dc.institutionauthor | Ergün, Fatmagül | |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | Özel | en_US |
dc.identifier.startpage | 184 | en_US |
dc.identifier.endpage | 210 | en_US |
dc.relation.ispartof | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |