dc.contributor.author | Şahal, Muhammet | |
dc.contributor.author | Özdemir, Ahmet Şükrü | |
dc.date.accessioned | 2025-08-11T08:43:13Z | |
dc.date.available | 2025-08-11T08:43:13Z | |
dc.date.issued | 2025 | en_US |
dc.identifier.citation | ŞAHAL, M., ÖZDEMİR, A. Ş. (2025). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Deneyimleri: Modelleme Döngüsü Aşamaları, Zorluklar ve Modelleme Rotaları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (63),1-38. doi.org/10.9779/pauefd.1340106 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12723/3594 | |
dc.description.abstract | Matematiksel modelleme karmaşık gerçek yaşam problemlerinin çözümü için matematik eğitiminde öne çıkan araştırma alanlarından biridir. Çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının hangi modelleme aşamalarını deneyimlediklerini, modelleme aşamalarında karşılaştıkları zorlukları ve modelleme döngülerinde ortaya çıkan rotaları incelemektir. Bu bağlamda durum çalışması ile yürütülen araştırmada yirmi bir ortaokul matematik öğretmeni adayı gruplar halinde üç modelleme problemi üzerinde çalışmıştır. Katılımcıların not defterlerinden, çözüm izleme şablonlarından, ses ve video kayıtlarından elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir ve “modelleme rotalarını” görünür kılan modelleme döngüsüne aktarılmıştır. Gruplarda ortaya çıkan modelleme rotalarının çoğu “düzensiz” ve “tamamlanmış” kategorisinde değerlendirilmiştir. Modelleme rotalarında öğretmen adaylarının “durumun zihinsel temsili”, “gerçek model oluşturma” ve “matematiksel çözüm/sonuç” aşamalarında başarılı oldukları görülmüştür. Modelleme döngülerinde en fazla atlanan aşamaların “matematiksel model”, “gerçek sonuçları yorumlama” ve “doğrulama” aşamaları olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca atlanan aşamalardan matematiksel “model aşamasına” dair öğretmen adaylarının zorluk yaşadıklarını belirttikleri görülürken; “gerçek sonuçları yorumlama” ve “doğrulama” aşamalarına dair zorluk yaşadıklarını belirten herhangi bir ifade görülmemiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların öğretmen adaylarının eğitiminde matematiksel modelleme uygulamalarına ışık tutacağı ve karşılaşılan zorluklara ilişkin literatüre katkıda bulunacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.9779/pauefd.1340106 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayları | en_US |
dc.subject | Matematiksel modelleme | en_US |
dc.subject | Matematiksel modelleme problemleri | en_US |
dc.subject | Modelleme döngüsü | en_US |
dc.subject | Modelleme rotaları | en_US |
dc.title | Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Deneyimleri: Modelleme Döngüsü Aşamaları, Zorluklar ve Modelleme Rotaları | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | 29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-3625-2456 | en_US |
dc.institutionauthor | Şahal, Muhammet | |
dc.identifier.issue | 63 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 38 | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |