Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahal, Muhammet
dc.contributor.authorÖzdemir, Ahmet Şükrü
dc.date.accessioned2025-08-11T08:43:13Z
dc.date.available2025-08-11T08:43:13Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationŞAHAL, M., ÖZDEMİR, A. Ş. (2025). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Deneyimleri: Modelleme Döngüsü Aşamaları, Zorluklar ve Modelleme Rotaları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (63),1-38. doi.org/10.9779/pauefd.1340106en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3594
dc.description.abstractMatematiksel modelleme karmaşık gerçek yaşam problemlerinin çözümü için matematik eğitiminde öne çıkan araştırma alanlarından biridir. Çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının hangi modelleme aşamalarını deneyimlediklerini, modelleme aşamalarında karşılaştıkları zorlukları ve modelleme döngülerinde ortaya çıkan rotaları incelemektir. Bu bağlamda durum çalışması ile yürütülen araştırmada yirmi bir ortaokul matematik öğretmeni adayı gruplar halinde üç modelleme problemi üzerinde çalışmıştır. Katılımcıların not defterlerinden, çözüm izleme şablonlarından, ses ve video kayıtlarından elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir ve “modelleme rotalarını” görünür kılan modelleme döngüsüne aktarılmıştır. Gruplarda ortaya çıkan modelleme rotalarının çoğu “düzensiz” ve “tamamlanmış” kategorisinde değerlendirilmiştir. Modelleme rotalarında öğretmen adaylarının “durumun zihinsel temsili”, “gerçek model oluşturma” ve “matematiksel çözüm/sonuç” aşamalarında başarılı oldukları görülmüştür. Modelleme döngülerinde en fazla atlanan aşamaların “matematiksel model”, “gerçek sonuçları yorumlama” ve “doğrulama” aşamaları olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca atlanan aşamalardan matematiksel “model aşamasına” dair öğretmen adaylarının zorluk yaşadıklarını belirttikleri görülürken; “gerçek sonuçları yorumlama” ve “doğrulama” aşamalarına dair zorluk yaşadıklarını belirten herhangi bir ifade görülmemiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların öğretmen adaylarının eğitiminde matematiksel modelleme uygulamalarına ışık tutacağı ve karşılaşılan zorluklara ilişkin literatüre katkıda bulunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.9779/pauefd.1340106en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectMatematiksel modellemeen_US
dc.subjectMatematiksel modelleme problemlerien_US
dc.subjectModelleme döngüsüen_US
dc.subjectModelleme rotalarıen_US
dc.titleMatematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Deneyimleri: Modelleme Döngüsü Aşamaları, Zorluklar ve Modelleme Rotalarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-3625-2456en_US
dc.institutionauthorŞahal, Muhammet
dc.identifier.issue63en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage38en_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster