Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Banu Fulya
dc.contributor.authorSoylu, Demet
dc.date.accessioned2025-08-11T08:58:21Z
dc.date.available2025-08-11T08:58:21Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationYILDIRIM, B. F., SOYLU, D. (2024). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin e-Nabız Sisteminin Oyunlaştırılmasına Yönelik Algı ve Motivasyon Düzeylerinin Belirlenmesi. Bilgi Yönetimi, 7(2),325-347. doi.org/10.33721/by.1518065en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3595
dc.description.abstractBu araştırmada e-Nabız kullanıcısı olan tıp fakültesi öğrencilerinin e-Nabız sisteminin oyunlaştırılmasına yönelik motivasyonlarının ve algı düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrenci olan 166 kadın ve 122 erkek olmak üzere toplam 288 kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Çalışma kapsamında nicel araştırma yöntemlerinden betimleme yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Her gün e-Nabız sistemine giriş yapan kullanıcıların oyunlaştırma konusunda daha yüksek motivasyon düzeyine sahip olduğu gözlemlenmiştir. Her gün e-Nabız sistemine giren katılımcıların oranı ile arada sırada giren katılımcıların oranı arasında istatistiksel açıdan bulunan anlamlı fark da bu sonucu desteklemektedir (p<0.05). Oyunlaştırma uygulamaları hakkında bilgi sahibi olan katılımcıların e-Nabız sisteminin oyunlaştırılmasına ilişkin daha olumlu bir algı ve bakış açısına sahip olduğu ortaya konulmuştur (p<0.05). Katılımcıların %84’ü e-Nabız sistemi üzerinden oyunlaştırma uygulamasını kullanmak istediğini belirtmiştir. Sonuç: Katılımcıların çoğunluğunun e-Nabız sisteminin oyunlaştırılması konusunda yüksek motivasyona ve olumlu algıya sahip olduğu tespit edilmiştir. Oyunlaştırılmış yöntemler ve arayüz özellikleri, e-Nabız sisteminin kullanım oranlarını artırma potansiyeline sahiptir. Bu nedenle oyunlaştırılmış sistemlerin tasarımı ve sistemin daha etkin kullanımına yönelik çalışmaların yapılması önem kazanmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.33721/by.1518065en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi Yönetimien_US
dc.subjectE-Nabızen_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.titleTıp Fakültesi Öğrencilerinin e-Nabız Sisteminin Oyunlaştırılmasına Yönelik Algı ve Motivasyon Düzeylerinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Perception and Motivation Levels of Medical Faculty Students towards Gamification of e-Nabız Systemen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-4988-7584en_US
dc.institutionauthorYıldırım, Banu Fulya
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage325en_US
dc.identifier.endpage347en_US
dc.relation.ispartofBilgi Yönetimien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster