Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopcubaşı, Tolga
dc.contributor.authorKabapınar, Yücel
dc.date.accessioned2025-08-11T12:16:19Z
dc.date.available2025-08-11T12:16:19Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationTOPCUBAŞI, T., KABAPINAR, Y. (2024). HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE GAZETE HABERLERİYLE DESTEKLENMİŞ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi , 15(58), 1870 - 1895. doi.org/10.35826/ijoess.5603en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3598
dc.description.abstractGünümüz eğitim anlayışında, öğrencilerin yalnızca bilgiye ulaşması değil, aynı zamanda bilgiyi analiz edebilmesi ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmesi önem kazanmaktadır. Bu bağlamda, Hayat Bilgisi dersinde gerçek yaşamla bağlantılı öğretim yöntemlerinin kullanılması, öğrencilerin aktif öğrenme süreçlerine katılımını artıran etkili bir yaklaşımdır. Gazete haberleriyle desteklenmiş örnek olay yöntemi, öğrencilere hem toplumsal olayları anlama hem de bu olaylar üzerinden çözüm üretme becerisi kazandırmayı hedefleyen yenilikçi bir yöntemdir. Bu çalışmanın amacı, Hayat Bilgisi derslerinde gazete temelli örnek olayların kullanıldığı öğretim etkinliklerinin tasarlanması, uygulanması ve bu etkinliklerin etkililiğinin değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamında, birinci sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi dersinde gazete temelli örnek olaylara dayalı olarak ortaya koyduğu ürünlerin nitelikleri analiz edilmiştir. Çalışmada, amaca uygun olarak nitel araştırma yöntemleri tercih edilmiş ve eylem araştırması modeli uygulanmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu, İstanbul Bağcılar ilçesindeki bir devlet okulunda öğrenim gören, 22 kız ve 19 erkek olmak üzere toplam 41 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde, gazete temelli örnek olay merkezli hazırlanan öğretim sürecinin ses kayıtları, öğrencilerin çalışma yaprakları ve araştırmacının tuttuğu günlüklerden yararlanılmıştır. Ses kayıtlarındaki diyaloglar değiştirilmeden yazıya aktarılmış ve sınıf içi iletişim kesitleri, önceden belirlenen ölçütlere göre analiz edilmiştir. Çalışma yaprakları ise hazırlanmış rubrikler aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırma bulguları, öğrencilerin ürünlerinin büyük çoğunluğunun "çok nitelikli" ve "nitelikli" olduğunu göstermiştir. Birinci sınıf öğrencilerinin çoğu, bu yöntemi ilk kez deneyimlemiş olmalarına rağmen, örnek olaylardaki karakterlerle empati kurabilmiş, olayları ahlaki açıdan değerlendirebilmiş ve soyut kavramların anlamlarını sorgulayabilmiştir. Ayrıca öğrenciler, sunulan örnek olayları farklı bakış açılarıyla ele alarak, sınıfta geniş bir yanıt çeşitliliği sağlanmasına katkıda bulunmuştur. Bu öğrenme ortamında öğrencilerin sosyal olayları algılayıp yorumladığı, eleştirebildiği ve farklı görüş, duygu ve değer yargılarını karşılaştırma fırsatı bulduğu gözlemlenmiş; bu durumun her öğrenciye farklı yararlar sağlayacağı söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.35826/ijoess.5603en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHayat Bilgisien_US
dc.subjectEylem Araştırmasıen_US
dc.subjectÖrnek olayen_US
dc.titleHayat Bilgisi Dersinde Gazete Haberleriyle Desteklenmiş Örnek Olay Yönteminin Etkililiğien_US
dc.title.alternativeThe Effectıveness Of Implementıng A Newspaper Reports-Supported Case Study Method In Lıfe Studıes Courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-6039-0096en_US
dc.institutionauthorTopcubaşı, Tolga
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue58en_US
dc.identifier.startpage1870en_US
dc.identifier.endpage1895en_US
dc.relation.ispartofUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster