Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHefny, Rabie Mohamed
dc.date.accessioned2025-08-12T08:25:02Z
dc.date.available2025-08-12T08:25:02Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationحفني, د., ZEKI, A. M. (2024). دراسة وصفية للكتاب التمهيدي الأول من سلسلة اللسان في ضوء اللسانيات التطبيقية. Istanbul Journal of arabic studies (Online) , 7(2), 297 - 334. doi.org/10.51802/istanbuljas.1515624en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3612
dc.description.abstractKitap, iyi bir eğitim müfredatının temel taşı olup başarılı bir öğretim sürecinin doğru başlangıç noktasıdır. Arapçayı yabancı dil olarak öğretenlerin, modern uygulamalı dilbilim tarafından belirlenen ve dil öğretimine ilişkin bilimsel ve pedagojik ölçütlere dayalı olarak kitaplarını titizlikle gözden geçirmeden görevlerini en iyi şekilde yerine getirmeleri mümkün değildir. Bu bağlamda, bu araştırma, Türkiye’de Arapça öğretiminde yaygın olarak kullanılan serilerden biri olan “Silsiletü’l-Lisan” başlıklı kitabı ele almaktadır. Araştırmanın temel sorunsalı, “Silsiletü’l-Lisan”ın ikinci baskısının (yeni versiyon) içeriğinin, Arapçayı yabancı dil olarak öğretmeye uygunluğunu ortaya koyacak şekilde bilimsel olarak analiz edilmemiş olmasıdır. Araştırma, bu hazırlık kitabının birinci cildinin, hedef kitleye uygun içerik seçimi kriterlerine ne ölçüde uyduğunu değerlendirmeyi, güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymayı ve içerdiği eksikliklerin giderilmesine katkı sunacak öneriler geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma, hazırlık kitabı “Silsiletü’l-Lisan”ın birinci cildini betimleme, analiz ve değerlendirme yöntemiyle ele almaktadır. Araştırmada, öncelikle seriye ve incelenen kitaba ilişkin veriler toplanmış, ardından bu veriler analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Bu analiz süreci, kitabın, modern uygulamalı dilbilimin ortaya koyduğu objektif kriterler ışığında değerlendirilmesini sağlamış ve kitabın geliştirilmesine yönelik öneriler sunmuştur. Böylece, Arapça öğretim serilerini hazırlayanların, kitap içeriklerini öğrencilerin ihtiyaçlarına ve doğru bilimsel temellere uygun şekilde hazırlamaları kolaylaştırılmıştır. Araştırma, betimleyici yöntemi benimsemiş ve içerik analizini bir inceleme aracı olarak kullanmıştır. Çalışmanın sonucunda, Arapçanın yabancı dil olarak öğretimine yönelik müfredat hazırlama ve hedef kitleye uygun içerik seçimi konularında hem teorik hem de uygulamalı sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca, analiz süreciyle kitabın güçlü ve zayıf yönleri tespit edilmiş ve kitabın kalitesini artırmaya yönelik önerilerle çalışma sonlandırılmıştır.en_US
dc.language.isoaraen_US
dc.identifier.doi10.51802/istanbuljas.1515624en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArapça öğretimien_US
dc.subjectİçerik analizen_US
dc.subjectUygulamalı dilbilimen_US
dc.titleدراسة وصفية للكتاب التمهيدي الأول من سلسلة اللسان في ضوء اللسانيات التطبيقيةen_US
dc.title.alternativeUygulamalı Dilbilim Işığında ‘Silsiletü’l-Lisan’ Serisi Hazırlık Kitabı Üzerine Betimleyici Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeA Descriptive Study of al-Kitab al-Tamhidi of Silsilat al-Lisan Series in the Light of Applied Linguisticsen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Arapça Hazırlık Birimien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-0328-5799en_US
dc.institutionauthorZeki, Ahmet Mustafa
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage297en_US
dc.identifier.endpage334en_US
dc.relation.ispartofIstanbul Journal of arabic studies (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster