Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikten, Lütfullah
dc.contributor.authorTopcubaşı,
dc.date.accessioned2025-08-12T11:12:10Z
dc.date.available2025-08-12T11:12:10Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationTOPCUBAŞI, T., ÇELIKTEN, L. (2024). SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİYLE DESTEKLENMİŞ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIK BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(Özel Sayı),413-426. doi.org/10.24315/tred.1521016en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3615
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kavram karikatürleriyle desteklenmiş örnek olay yönteminin öğrencilerin finansal okuryazarlık becerilerine etkisini araştırmaktır. Bu araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı-deneysel desene göre tasarlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin finansal okuryazarlık tutum ve davranışlarındaki değişimi incelemek amacıyla "Marmara Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışma grubu, kavram karikatürleriyle desteklenmiş örnek olay yöntemini uygulayan deney grubu ve MEB Sosyal Bilgiler programının "Üretim, Dağıtım ve Tüketim" öğrenme alanını işleyen kontrol grubundan oluşmaktadır. Deneysel uygulamalar, nicel verilerin toplanmasıyla birlikte 8 hafta sürmüştür. Çalışmadan elde edilen veriler, SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın verilerinden elde edilen sonuçlara göre, deney grubu öğrencilerinin finansal okuryazarlık tutum ve davranışlarına ilişkin son test puanlarının kontrol gruplarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Buna göre, kavram karikatürleriyle desteklenmiş örnek olay yönteminin öğrencilerin finansal bilgilerini artırma ve olumlu finansal tutum ve davranış kazandırma açısından MEB Sosyal Bilgiler öğretim programına kıyasla daha yüksek bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1521016en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFinansal okuryazarlıken_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectÖrnek olayen_US
dc.subjectKavram karikatürüen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Dersinde Kavram Karikatürleriyle Desteklenmiş Örnek Olay Yönteminin İlkokul Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-4660-8903en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-5300-9936en_US
dc.institutionauthorTopcubaşı, Tolga
dc.institutionauthorÇelikten, Lütfullah
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage413en_US
dc.identifier.endpage426en_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster