Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPehlivan Ağırakça, Gülsüm
dc.date.accessioned2025-08-13T08:31:22Z
dc.date.available2025-08-13T08:31:22Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationAĞIRAKÇA, G. P. (2024). Okul Öncesi Din Eğitiminde Alternatif Eğitim Yaklaşımlarından Yararlanma İmkânı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2),908-933. doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1353394en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3627
dc.description.abstractBirçok ülkede okul öncesi din eğitimi, genel din eğitim politikası ile ilişkili olarak yürütülmekte, bir kısmında ise alternatif din eğitimi modelleri uygulanmaktadır. Türkiye’de de benzer şekilde okul öncesi din eğitimi gerek politik gerek pedagojik sebeplerle, aktüel bir mesele olarak gündemde yerini almaktadır. Bir taraftan da eğitim kurumlarının, daha çok eklektik olmakla birlikte okul öncesi din eğitimi için model ve program arayışında oldukları görülmektedir. Araştırmanın amacı, öne çıkan eğitim yaklaşımlarından olan ve Türkiye’de uygulama alanı bulan Montessori, Waldorf ve Reggio Emilia gibi eğitimlerin karakteristik özelliklerini ortaya koymak ve din eğitimi veren resmi veya özel okul öncesi kurumların yararlanmasını kolaylaştırıcı bir çerçeve sunmaktır. Çalışma, nitel bir araştırma olup doküman incelemesi yöntemi kullanılmış, elde edilen bilgiler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonunda, alternatif eğitim kabul edilen yaklaşımların öğrenci, öğretmen, veli, sınıf ortamı, yöntem ve materyal, ölçme ve değerlendirme ile ilgili ilkelerinin ülkemiz din eğitimine katkısı ve okul öncesi din eğitimi veren kurumların uygulamalarında kullanılma imkânı ortaya konulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2024..-1353394en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Eğitimien_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectEğitim Yaklaşımlarıen_US
dc.subjectDini Gelişimen_US
dc.subject4-6 Yaşen_US
dc.titleOkul Öncesi Din Eğitiminde Alternatif Eğitim Yaklaşımlarından Yararlanma İmkânıen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-1307-6349en_US
dc.institutionauthorPehlivan Ağırakça, Gülsüm
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage908en_US
dc.identifier.endpage933en_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster