dc.contributor.author | Çelikten, Lütfullah | |
dc.date.accessioned | 2025-08-13T08:59:29Z | |
dc.date.available | 2025-08-13T08:59:29Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.citation | ÇELIKTEN, L. (2024). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Finansal Tutum ve Davranışları ile Duygusal Zekâları Arasındaki İlişki: Finansal Okuryazarlığın Duygusal Yönü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1),190-213. doi.org/10.17679/inuefd.1221527 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12723/3629 | |
dc.description.abstract | Günümüzde gündelik yaşamda duygu yönetimine en çok ihtiyaç duyduğumuz alanlardan birisini finansal okuryazarlık oluşturmaktadır. Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin finansal okuryazarlık tutum ve davranışları ile duygusal zekâları arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda betimsel ve ilişkisel tarama modelleri birlikte tercih edilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin finansal okuryazarlık tutum ve davranışları ile duygusal zekâ puanları, bu puanların cinsiyet, aile türü ve ortalama gelir durumu değişkenlerine göre farklılaşma durumu ve öğrencilerin finansal okuryazarlık tutum ve davranışları ile duygusal zekâ puanları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Bayrampaşa ilçesine bağlı bir devlet ilkokuluna giden 189 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Marmara Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği” ve “On Yaş Duygusal Zekâ Ölçeği” kullanılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, öğrencilerin finansal okuryazarlık ile duygusal zekâ puanlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin duygusal zekâ ve finansal okuryazarlıkları arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca gerçekleştirilen analiz sonuçları, duygusal zekânın finansal okuryazarlığın anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermektedir. Buna göre finansal okuryazarlık becerisinin ediniminde duygusal ve sosyal faktörlerin göz ardı edilmemesi gerektiği ve duyuşsal özellikleri içeren finansal eğitim anlayışının yaygınlaşmasının bireysel ve toplumsal refahın artmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17679/inuefd.1221527 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Finansal okuryazarlık | en_US |
dc.subject | Duygusal zeka | en_US |
dc.subject | İlkokul öğrencileri | en_US |
dc.title | İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Finansal Tutum ve Davranışları ile Duygusal Zekâları Arasındaki İlişki: Finansal Okuryazarlığın Duygusal Yönü | en_US |
dc.title.alternative | The Relationship Between Financial Attitudes and Behaviors and Emotional Intelligence of Primary School 4th Grade Students: Emotional Aspect of Financial Literacy | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | 29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-5300-9936 | en_US |
dc.institutionauthor | Çelikten, Lütfullah | |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 190 | en_US |
dc.identifier.endpage | 213 | en_US |
dc.relation.ispartof | İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |