Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikten, Lütfullah
dc.date.accessioned2025-08-13T08:59:29Z
dc.date.available2025-08-13T08:59:29Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationÇELIKTEN, L. (2024). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Finansal Tutum ve Davranışları ile Duygusal Zekâları Arasındaki İlişki: Finansal Okuryazarlığın Duygusal Yönü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1),190-213. doi.org/10.17679/inuefd.1221527en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3629
dc.description.abstractGünümüzde gündelik yaşamda duygu yönetimine en çok ihtiyaç duyduğumuz alanlardan birisini finansal okuryazarlık oluşturmaktadır. Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin finansal okuryazarlık tutum ve davranışları ile duygusal zekâları arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda betimsel ve ilişkisel tarama modelleri birlikte tercih edilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin finansal okuryazarlık tutum ve davranışları ile duygusal zekâ puanları, bu puanların cinsiyet, aile türü ve ortalama gelir durumu değişkenlerine göre farklılaşma durumu ve öğrencilerin finansal okuryazarlık tutum ve davranışları ile duygusal zekâ puanları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Bayrampaşa ilçesine bağlı bir devlet ilkokuluna giden 189 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Marmara Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği” ve “On Yaş Duygusal Zekâ Ölçeği” kullanılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, öğrencilerin finansal okuryazarlık ile duygusal zekâ puanlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin duygusal zekâ ve finansal okuryazarlıkları arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca gerçekleştirilen analiz sonuçları, duygusal zekânın finansal okuryazarlığın anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermektedir. Buna göre finansal okuryazarlık becerisinin ediniminde duygusal ve sosyal faktörlerin göz ardı edilmemesi gerektiği ve duyuşsal özellikleri içeren finansal eğitim anlayışının yaygınlaşmasının bireysel ve toplumsal refahın artmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.17679/inuefd.1221527en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFinansal okuryazarlıken_US
dc.subjectDuygusal zekaen_US
dc.subjectİlkokul öğrencilerien_US
dc.titleİlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Finansal Tutum ve Davranışları ile Duygusal Zekâları Arasındaki İlişki: Finansal Okuryazarlığın Duygusal Yönüen_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Financial Attitudes and Behaviors and Emotional Intelligence of Primary School 4th Grade Students: Emotional Aspect of Financial Literacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-5300-9936en_US
dc.institutionauthorÇelikten, Lütfullah
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage190en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster