dc.contributor.author | Özcan, Suna | |
dc.contributor.author | Sallabaş, Muhammed Eyyüp | |
dc.date.accessioned | 2025-08-13T11:14:20Z | |
dc.date.available | 2025-08-13T11:14:20Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.citation | ÖZCAN, S., SALLABAŞ, M. E. (2024). Investigation of Burnout Levels of Teachers Working in Teaching Turkish to Foreigners. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1),171-189. doi.org/10.17679/inuefd.1214053 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12723/3631 | |
dc.description.abstract | Eğitim-öğretimde önemli bir rolü üstlenen öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri eğitim-öğretim sürecinin iyi bir şekilde yürütülmesinde önemli bir değere sahiptir. Yabancılara Türkçe öğretim sürecinin de nitelikli bir zeminde yürütülmesi öğretmenlerin tükenmişlik düzeyiyle doğrudan ilişkilidir. Bu nedenle bu araştırmanın amacı Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi (PIKTES) kapsamında (MEB, 2018) yabancılara Türkçe öğretiminde görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini mezun oldukları bölümler, görev süreleri, cinsiyetleri, yabancılara Türkçe öğretimine yönelik takip ettikleri süreli yayınlar, hizmet içi eğitim dışında aldıkları eğitim doğrultusunda belirlemektir. Tarama modeline dayanan araştırmanın örneklemini PIKTES bünyesinde görev alan 218 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Ergin (1996) tarafından Türkçeye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Ölçeği ve demografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre kadın öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri erkek öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinden daha yüksektir. Ek eğitim hizmeti almayanların duygusal tükenmişlik düzeyleri ek hizmet eğitimi alanlardan daha yüksektir. Sınıf Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı bölümü/öğretmenliğinden mezun olan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri Türkçe öğretmenlerine göre daha yüksektir. Deneyimi daha az olan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri deneyimi daha fazla olan öğretmenlere göre daha yüksektir. Bu sonuçlardan hareketle PIKTES’teki öğretmenlerin tükenmişlik kaynaklarının belirlenip buna göre düzenlemelerin yapılması öğretmenlerin yaptıkları işten doyum almaları ve öğrencilerine daha yararlı olmaları açısından önemlidir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17679/inuefd.1214053 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | PIKTES | en_US |
dc.subject | Burnout | en_US |
dc.subject | Teaching Turkish to foreigners | en_US |
dc.subject | Tükenmişlik | en_US |
dc.title | Investigation of Burnout Levels of Teachers Working in Teaching Turkish to Foreigners | en_US |
dc.title.alternative | Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görev Yapan Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | 29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-9461-5732 | en_US |
dc.institutionauthor | Özcan, Suna | |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 171 | en_US |
dc.identifier.endpage | 189 | en_US |
dc.relation.ispartof | İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |