Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Suna
dc.contributor.authorSallabaş, Muhammed Eyyüp
dc.date.accessioned2025-08-13T11:14:20Z
dc.date.available2025-08-13T11:14:20Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationÖZCAN, S., SALLABAŞ, M. E. (2024). Investigation of Burnout Levels of Teachers Working in Teaching Turkish to Foreigners. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1),171-189. doi.org/10.17679/inuefd.1214053en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3631
dc.description.abstractEğitim-öğretimde önemli bir rolü üstlenen öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri eğitim-öğretim sürecinin iyi bir şekilde yürütülmesinde önemli bir değere sahiptir. Yabancılara Türkçe öğretim sürecinin de nitelikli bir zeminde yürütülmesi öğretmenlerin tükenmişlik düzeyiyle doğrudan ilişkilidir. Bu nedenle bu araştırmanın amacı Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi (PIKTES) kapsamında (MEB, 2018) yabancılara Türkçe öğretiminde görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini mezun oldukları bölümler, görev süreleri, cinsiyetleri, yabancılara Türkçe öğretimine yönelik takip ettikleri süreli yayınlar, hizmet içi eğitim dışında aldıkları eğitim doğrultusunda belirlemektir. Tarama modeline dayanan araştırmanın örneklemini PIKTES bünyesinde görev alan 218 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Ergin (1996) tarafından Türkçeye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Ölçeği ve demografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre kadın öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri erkek öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinden daha yüksektir. Ek eğitim hizmeti almayanların duygusal tükenmişlik düzeyleri ek hizmet eğitimi alanlardan daha yüksektir. Sınıf Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı bölümü/öğretmenliğinden mezun olan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri Türkçe öğretmenlerine göre daha yüksektir. Deneyimi daha az olan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri deneyimi daha fazla olan öğretmenlere göre daha yüksektir. Bu sonuçlardan hareketle PIKTES’teki öğretmenlerin tükenmişlik kaynaklarının belirlenip buna göre düzenlemelerin yapılması öğretmenlerin yaptıkları işten doyum almaları ve öğrencilerine daha yararlı olmaları açısından önemlidir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.17679/inuefd.1214053en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPIKTESen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectTeaching Turkish to foreignersen_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.titleInvestigation of Burnout Levels of Teachers Working in Teaching Turkish to Foreignersen_US
dc.title.alternativeYabancılara Türkçe Öğretiminde Görev Yapan Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9461-5732en_US
dc.institutionauthorÖzcan, Suna
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage189en_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster