dc.contributor.author | Yüceer, Deniz | |
dc.contributor.author | Kılınç, Güneş | |
dc.contributor.author | Coşkun Keskin, Sevgi | |
dc.date.accessioned | 2025-08-13T11:35:38Z | |
dc.date.available | 2025-08-13T11:35:38Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.citation | YÜCEER, D., KILINÇ, G., KESKIN, S. (2024). The Assessment of the Questions for 5.-7 Classroom Social Studies Textbooks in Turkey With Gallagher and Aschner's Questions Classification. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1),1-12. doi.org/10.17556/erziefd.1316446 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12723/3632 | |
dc.description.abstract | Araştırmada 5., 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan soruların Gallagher ve Aschner’ın soru sınıflamasına göre değerlendirilmesi yapılmış; soruların hangi düzeyde oldukları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada doküman analizi yapılmış, verilerin analizinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Gallagher ve Aschner soru sınıflamasına dayalı olarak “alt düzey yakınsak, üst düzey yakınsak, alt düzey ıraksak ve üst düzey ıraksak” olmak üzere 4 tema belirlenmiştir. Öğrenme alanları bağlamında ise hangi düzeyin yoğunluk gösterdiğini tespit etmek amacıyla soruların derse ayrılan süreye oranı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda ders kitaplarında yer alan soruların alt ve üst düzey yakınsak alanla sınırlı kaldığı, alt ve üst ıraksak alana gerektiği kadar önem verilmediği; çocukların özellikle hatırlama, tanımlama, belirleme, karşılaştırma, ilişki kurma, özetleme, örnek verme, yorumlama becerilerinin ön planda tutulduğu belirlenmiştir. Ayrıca ders sürecinde ve ders sonrasında çocuklara yöneltilen soru düzeylerinin her öğrenme alanında farklılaştığı ve dengeli dağılmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17556/erziefd.1316446 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Secondary school | en_US |
dc.subject | Social studies textbook | en_US |
dc.subject | Ortaokul | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler ders kitabı | en_US |
dc.title | The Assessment of the Questions for 5.-7 Classroom Social Studies Textbooks in Turkey With Gallagher and Aschner's Questions Classification | en_US |
dc.title.alternative | Türkiye’deki Ortaokul 5-7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Yer Alan Soruların Gallagher ve Aschner’ın Soru Sınıflamasına Göre Değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | 29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-5623-8710 | en_US |
dc.institutionauthor | Yüceer, Deniz | |
dc.identifier.volume | 26 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 12 | en_US |
dc.relation.ispartof | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |