Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYüceer, Deniz
dc.contributor.authorKılınç, Güneş
dc.contributor.authorCoşkun Keskin, Sevgi
dc.date.accessioned2025-08-13T11:35:38Z
dc.date.available2025-08-13T11:35:38Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationYÜCEER, D., KILINÇ, G., KESKIN, S. (2024). The Assessment of the Questions for 5.-7 Classroom Social Studies Textbooks in Turkey With Gallagher and Aschner's Questions Classification. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1),1-12. doi.org/10.17556/erziefd.1316446en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3632
dc.description.abstractAraştırmada 5., 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan soruların Gallagher ve Aschner’ın soru sınıflamasına göre değerlendirilmesi yapılmış; soruların hangi düzeyde oldukları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada doküman analizi yapılmış, verilerin analizinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Gallagher ve Aschner soru sınıflamasına dayalı olarak “alt düzey yakınsak, üst düzey yakınsak, alt düzey ıraksak ve üst düzey ıraksak” olmak üzere 4 tema belirlenmiştir. Öğrenme alanları bağlamında ise hangi düzeyin yoğunluk gösterdiğini tespit etmek amacıyla soruların derse ayrılan süreye oranı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda ders kitaplarında yer alan soruların alt ve üst düzey yakınsak alanla sınırlı kaldığı, alt ve üst ıraksak alana gerektiği kadar önem verilmediği; çocukların özellikle hatırlama, tanımlama, belirleme, karşılaştırma, ilişki kurma, özetleme, örnek verme, yorumlama becerilerinin ön planda tutulduğu belirlenmiştir. Ayrıca ders sürecinde ve ders sonrasında çocuklara yöneltilen soru düzeylerinin her öğrenme alanında farklılaştığı ve dengeli dağılmadığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.17556/erziefd.1316446en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSecondary schoolen_US
dc.subjectSocial studies textbooken_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectSosyal bilgiler ders kitabıen_US
dc.titleThe Assessment of the Questions for 5.-7 Classroom Social Studies Textbooks in Turkey With Gallagher and Aschner's Questions Classificationen_US
dc.title.alternativeTürkiye’deki Ortaokul 5-7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Yer Alan Soruların Gallagher ve Aschner’ın Soru Sınıflamasına Göre Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-5623-8710en_US
dc.institutionauthorYüceer, Deniz
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage12en_US
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster