Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Suna
dc.date.accessioned2025-08-15T08:42:59Z
dc.date.available2025-08-15T08:42:59Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÖZCAN, S. (2023). Minik dedektiflerin büyüteçlerinden sorular: Bir karma araştırma örneği. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (32),65-77. doi.org/10.29000/rumelide.1252774en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3652
dc.description.abstractÖğrencilerin öğrendiklerini ifade edebilmeleri, sorgulamaları, üst düzey zihinsel yetilerini etkin şekilde kullanmaları onlara sağlanan eğitim ortamı ile paraleldir. Bireysel farklılıkların dikkate alındığı, bireyin birey olarak görüldüğü, duygu ve düşüncelerin öğretilenler doğrultusunda ortaya konulduğu eğitim ortamlarında üst düzey düşünme becerilerinin gelişmesi kaçınılmaz olmaktadır. Bu hususlar dikkate alınarak öğrencinin etkin olduğu, sorularla süreci yapılandırdığı bir eğitim ortamının öğrenciye olan katkılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokul 4. sınıfa giden öğrencilere yönelik iç içe karma araştırma deseni temel alınarak Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitim yaklaşımı ile Türkçe ders etkinlikleri geliştirilmiştir. Deney ve kontrol grubu olarak iki grup belirlenmiştir. Deney grubuna haftada 4 ders saati olmak üzere 10 hafta boyunca P4C temelli Türkçe eğitimi verilmiştir. Araştırma kapsamında ön test ve son test olarak soru sorma becerileri testi, soru sormaya yönelik tutum testi ve Türkçe akademik başarı testi uygulanmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrencilere yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 22. Paket programıyla yapılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin soru sorma becerilerinde, soru sormaya yönelik tutumlarında ve akademik başarılarında artış gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.29000/rumelide.1252774en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMinik dedektiflerin büyüteçlerinden sorular: Bir karma araştırma örneğien_US
dc.title.alternativeQuestions from the little detectives' magnifiers: An example of mixed researchen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9461-5732en_US
dc.institutionauthorÖzcan, Suna
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.ispartofRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster