Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Suna
dc.date.accessioned2025-08-15T12:15:58Z
dc.date.available2025-08-15T12:15:58Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÖZCAN, S. (2023). Öğretmenlerin İletişim Becerileri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 12(1),146-158. doi.org/10.30703/cije.1178983en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3654
dc.description.abstractEğitim-öğretim sürecinin yürütülmesinde önemli bir yere sahip olan öğretmenlerin iletişim becerileri öğrencilerle ve ortamdaki insanlarla iletişimlerini doğrudan etkilemektedir. Güçlü bir iletişim ortaya çıkabilecek problemlere uygun tepkiye karşılık vererek bu problemi ortadan kaldırmayı gerektirir. İletişim ve problem çözme birbirini destekleyen unsurlar olduğu için öğretmenlerin bu becerileri arasındaki ilişki onların eğitimdeki niteliklerini ve eğitimden aldıkları doyumu desteklemektedir. Bu durumlar dikkate alınarak eğitimde önemli bir yere sahip olan öğretmenlerin iletişim becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2021-2022 eğitim-öğretim yılında öğretmen olarak görev yapmakta olan 214 öğretmene demografik bilgi formu, iletişim becerileri ölçeği ve problem çözme envanteri uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin iletişim becerileri ile problem çözme becerileri arasında anlamlı ilişki vardır. Bu sonuç doğrultusunda öğretmenlerin iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30703/cije.1178983en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectProblem çözmeen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.titleÖğretmenlerin İletişim Becerileri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Teachers' Communication Skills and Problem Solving Skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9461-5732en_US
dc.institutionauthorÖzcan, Suna
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage146en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.ispartofCumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster