Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Suna
dc.date.accessioned2025-08-15T12:53:47Z
dc.date.available2025-08-15T12:53:47Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÖZCAN, S. (2023). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Okuduğunu Anlama ile Dinlediğini Anlama Becerileri Arasındaki İlişki. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(1),233-243. doi.org/10.16916/aded.1213980en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3656
dc.description.abstractDinleme ve okuma becerileri eğitimde yoğun bir şekilde kullanılan alıcı dil becerileridir. Eğitim – öğretime geçişle birlikte sistemli bir şekilde öğretimi amaçlanan bu becerilerdeki başarılar öğrencilerin hem dil becerilerinde hem de akademik becerilerinde önemli bir yer edinmektedir. Bu nedenle bu becerilerin gelişimi için yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerinde bireysel farklılıkların dikkate alınması önemli hale gelmektedir. Bireysel farklılıkların dikkate alınması gereken gruplar arasında özel yetenekli/üstün yetenekli öğrenciler de yer almaktadır. Akranlarından farklı özellikler taşıyan bu bireylerin dinlediğini anlama ve okuduğunu anlama becerilerinin belirlenip buna uygun şekilde öğretim sürecinin farklılaştırılması eğitim haklarının kazandırılmasında önemlidir. Bu nedenle bu araştırmada özel yetenekli öğrencilerin alıcı dil becerileri olan dinlediğini ve okuduğunu anlama becerilerinin çeşitli demografik bilgiler doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İstanbul’da bulunan iki farklı bilim ve sanat merkezinde eğitim gören 181 beşinci sınıf ve 65 altıncı sınıf özel yetenekli öğrenci olmak üzere 246 kişilik örneklem grubu olarak seçilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda ilişkisel tarama modeli ile veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre 5. sınıfa giden öğrencilerin dinlediğini ve okuduğunu anlama becerileri 6. sınıfa giden öğrencilere göre daha yüksektir. Kız öğrencilerin dinlediğini ve okuduğunu anlama becerileri erkeklere göre daha yüksektir. Özel yetenekli öğrencilerin okuduğunu anlama ile dinlediğini anlama becerileri arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.16916/aded.1213980en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectOkuduğunu anlamaen_US
dc.subjectTürkçe eğitimien_US
dc.titleÜstün Yetenekli Öğrencilerin Okuduğunu Anlama ile Dinlediğini Anlama Becerileri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeTürkçe İngilizce The Relationship Between Reading Comprehension and Listening Comprehension Skills of Gifted Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9461-5732en_US
dc.institutionauthorÖzcan, Suna
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage233en_US
dc.identifier.endpage243en_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorscopusidhttps://orcid.org/0000-0001-9461-5732en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster