Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAteş, Vildan
dc.contributor.authorKanık, Leyla
dc.date.accessioned2025-08-18T07:56:37Z
dc.date.available2025-08-18T07:56:37Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationATEŞ, V., KANIK, L. (2022). ÖĞRENCİLER İÇİN ZOOM TÜKENMİŞLİK VE YORGUNLUK ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE UYARLAMASI: * GEÇERLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 62(1),786-814.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3659
dc.description.abstractDünya Sağlık Örgütü tarafından 2020 yılında ilan edilen Kovid-19 salgını nedeniyle eğitim kurumlarında uzaktan eğitime zorunlu olarak geçiş yaşanmıştır. Bilgisayar ve ekran başında geçirilen süre literatürde Zoom yorgunluğu veya Zoom tükenmişliği olarak tanımlanan ve hızla artan bir soruna yol açmıştır. Bu çalışmanın amacı; Fauville, Luo, Queiroz, Bailenson ve Hancock (2021) tarafından geliştirilen “Zoom Tükenmişlik ve Yorgunluk (ZTY) Ölçeği”nin Türkçeye uyarlanmış halinin öğrencilerin Zoom tükenmişlik ve yorgunluğunu ölçmek için geçerli ve güvenilir bir araç olup olmadığıdır. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye'deki devlet üniversitelerinde Bilgi ve Belge Yönetimi (BBY) bölümünde öğrenim gören 310 üniversite öğrencisidir. ZTY ölçeğinin yapı geçerliği açıklayıcı faktör analizi (AFA) ile ve ölçeğin faktör yapısı LISREL paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapı güvenirliği ve yakınsama geçerliği doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucu ölçekteki beş faktörün t değerleri, hata varyansları, standart katsayıları ve uyum indeksleri kontrol edilmiş ve ZTY ölçeğinin öğrencilerin Zoom tükenmişlik ve yorgunluğunu ölçmek için geçerli ve güvenilir bir araç olduğu görülmüştür. Ayrıca BBY bölümü öğrencilerinin orta seviyenin üzerinde Zoom tükenmişliği ve yorgunluğuna sahip oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.33171/10.33171/dtcfjournal.2022.62.1.32en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectZoom Yorgunluğuen_US
dc.subjectVideo Konferansen_US
dc.titleÖğrenciler İçin Zoom Tükenmişlik Ve Yorgunluk Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik Ve Güvenilirlik Çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1264-5610en_US
dc.institutionauthorKanık, Leyla
dc.identifier.volume62en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage786en_US
dc.identifier.endpage814en_US
dc.relation.ispartofDil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster