Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAbdelgawad, Dalia
dc.date.accessioned2025-08-19T07:15:27Z
dc.date.available2025-08-19T07:15:27Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationHASAN, D. (2022). التحديات التي يواجهها الطالب في تنمية مهارة الاستماع، والتغلب عليها )في تعليم العربية للناطقين بغيرها(. Şarkiyat Mecmuası, 0(40),51-65. doi.org/10.26650/jos.1025144en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3682
dc.description.abstractYabancı öğrencinin dil öğrenme sürecinde iletişimi, gerek kendisi için bir zorluk haline getiren gerekse öğretmen için üstesinden gelinmesi gereken bir zorluk haline getiren, etkili ve belli faktörler vardır. Bu makalenin temel amacı, öğrencinin bu sürecin üstesinden gelmesine, meseleyi ele alışına ve yüzleşmek için uygun bir yöntem kullanmasına yardımcı olmaktır. Çalışma bu bağlamda, yabancı dil olarak Arapça öğretiminde dinleme becerisini geliştirmede ve dinlediğini anlamada hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin karşılaştıkları birtakım zorlukları ele almayı, dinlediğini anlama ve dinleme yönergeleri hakkında farkındalık geliştirmeyi, öğretmenlerin ve öğrencilerin kullanabileceği bazı öneriler ve çözümler sunmayı ve dinleme derslerinde öğretmenin verimliliğini artırmayı amaçlamaktadır. Yabancı dil öğretimi alanında dinleme süreci, karmaşık bir süreçtir ve yabancı dil olarak Arapça öğrenen öğrencinin yeterliliklerini geliştirmede önemli bir yere sahiptir. Aslında, dinleyici anlamak için hem artan (dil bilgisi) hem de azalan (ön bilgi) süreçlerini kullanmaktadır. Öyle ki öğretmen, dinleme dersinde bilimsel bir metotla öğrencilerin dinlediğini anlaması için uygun stratejiler geliştirmelerine yardımcı olabilir. Kuşkusuz, dinleme metninin bağlamını ve amacını bilmek, anlama ve kavrama zorluğunu önemli ölçüde azaltmaktadır. Bu da öğrencilerin, dinlediğini anlamada ve bu beceriyi geliştirmede başarılı olmak için uygun bilişsel ve üst bilişsel stratejiler geliştirmelerine ve ilerlemelerine yardımcı olmaktadır. Son olarak bu makale, dinleme ve dinleme sürecini neyin zorlaştırdığını ve nasıl üstesinden gelineceği ile ilgili bazı ayrıntıları, bu zorlukların pratikteki karşılıklarını sunarak göstermeyi amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isoaraen_US
dc.identifier.doi10.26650/jos.1025144en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectDil Bilimien_US
dc.titleالتحديات التي يواجهها الطالب في تنمية مهارة الاستماع، والتغلب عليها )في تعليم العربية للناطقين بغيرها(en_US
dc.title.alternativeAnadili Arapça Olmayanlara Arapça Öğretirken) Öğrencilerin Dinleme Becerisini Geliştirmede ve Üstesinden Gelmede Karşılaştıkları Zorluklaren_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Arapça Hazırlık Birimien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-5960-9302en_US
dc.institutionauthorAbdelgawad, Dalia
dc.identifier.issue40en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.relation.ispartofŞarkiyat Mecmuasıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster