Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgen, İbrahim Esad
dc.date.accessioned2025-12-16T08:55:58Z
dc.date.available2025-12-16T08:55:58Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/4423
dc.description.abstractBu çalışma, değerler eğitiminde Çocuklar İçin Felsefe (P4C) yaklaşımının kullanım imkânlarını ve karşılaşılan problemleri incelemektedir. P4C, Matthew Lipman tarafından geliştirilen ve çocuklarda eleştirel, yaratıcı ve etik düşünme becerilerini teşvik eden bir eğitim yaklaşımıdır. Araştırma, P4C'nin değerler eğitiminde nasıl kullanılabileceğini analiz etmekte ve bu yaklaşımın değerler eğitiminde kullanımının imkânını, sınırlılıklarını ve karşılaşılan zorlukları ele almaktadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada, doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bulgular, P4C'nin değerler eğitimi açısından önemli bir potansiyele sahip olduğunu, ancak bu yaklaşımın uygulanmasında belirli sınırlılıkların ve zorlukların bulunduğunu göstermektedir. Özellikle öğretmen eğitimi, kültürel farklılıklar, uygulama materyallerinin uygunluğu ve eğitim politikalarının yetersizliği gibi konular, P4C'nin etkin bir şekilde uygulanmasını engelleyen başlıca problemler olarak ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, P4C'nin değerler eğitimine katkı sağlama potansiyeli vurgulanmakla birlikte, değerler eğitiminde kullanımıyla ilgili daha fazla eleştirel çalışmaya ihtiyaç duyulduğu belirtilmiş, bu yaklaşımın değerler eğitiminde kullanımında karşılaşılan zorluklara öneriler sunulmuştur. ----- This study examines the potential applications and encountered challenges of utilizing the Philosophy for Children (P4C) approach in values education. P4C, developed by Matthew Lipman, is an educational approach aimed at fostering critical, creative, and ethical thinking skills in children. The research analyzes how P4C can be employed in values education and addresses its feasibility, limitations, and the challenges encountered in its implementation. Conducted using a qualitative research methodology, the study employs document analysis as its primary method. The findings indicate that P4C holds significant potential for values education; however, certain limitations and challenges hinder its effective implementation. Key issues include teacher training, cultural differences, the suitability of instructional materials, and inadequacies in educational policies. In conclusion, while the potential contribution of P4C to values education is emphasized, it is also noted that more critical studies are needed in this field. Recommendations are provided to address the challenges encountered in utilizing this approach within values education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerler Eğitimi, Karakter Eğitimi, Ahlak Eğitimi, Çocuklar için Felsefe, P4C - Values Education, Character Education, Moral Education, Philosophy for Children, P4Cen_US
dc.titleDeğerler eğitiminde çocuklar için felsefe (P4C) yaklaşımının kullanım imkanı ve sınırlılıklarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Programıen_US
dc.identifier.endpageIX, 124 s. ; 30 cm.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster