Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnan, Nigar
dc.date.accessioned2025-12-17T11:15:56Z
dc.date.available2025-12-17T11:15:56Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/4453
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ergenlerde dijital oyun bağımlılığı ile yaşamda anlam arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaçla ergenlerde dijital oyun bağımlılığı ile yaşamda anlam arasındaki ilişki çeşitli demografik değişkenler açısından ele alınmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkenleri dijital oyun bağımlılığı ve yaşamda anlamdır. Araştırmanın demografik değişkenleri ise cinsiyet, yaş, okul türü, sınıf düzeyi, ebeveynlerin birliktelik durumu, ekonomik durum ve eğitim seviyesidir. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeline uygun olan bu araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Maltepe ilçesinde bulunan farklı liselerde eğitim gören 150 kız, 337 erkek olmak üzere toplam 487 öğrenciden elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Ergenler İçin Oyun Bağımlılığı Ölçeği Kısa Formu ve Yaşamda Anlam Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizi SPSS 25.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda, dijital oyun bağımlılığı ile yaşamda anlam arayışı arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde ilişki olmadığı, buna karşılık dijital oyun bağımlılığı ile yaşamda anlamın varlığı arasında negatif ve düşük düzeyde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu kapsamda dijital oyun bağımlılığının yaşamda anlam varlığını olumsuz yönde etkilediği görülmüştür. ----- The aim of this study is to examine the relationship between digital game addiction and meaning in life in adolescents. For this purpose, the relationship between digital game addiction and meaning in life in high school students was examined in terms of various demographic variables. The dependent variables of the study are digital game addiction and meaning in life. The demographic variables of the study are gender, age, school type, grade level, parental relationship, economic status and education level. This research, which is in accordance with the descriptivemodel, one of the quantitative research methods, was carried out with the data obtained from a total of 487 students, 150 girls and 337 boys, studying in different high schools in Maltepe district of Istanbul province in the 2020-2021 academic year. In the study, data were collected with a personal information form prepared by the researcher, Game Addiction Scale for Adolescents Short Form and Meaning in Life Scale. The data collected within the scope of the research were analysed using SPSS 25.0 software. As a result of the research, it was determined that there was no statistically significant relationship between digital game addiction and the search for meaning in life, but there was a negative and low level significant relationship between digital game addiction and the existence of meaning in life. In this context, it was observed that digital game addiction negatively affects the existence of meaning in life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Oyun Bağımlılığı, Ergen, Yaşamda Anlam - Digital Game Addiction, Adolescent, Meaning in Life.en_US
dc.titleErgenlerde dijital oyun bağımlılığı ile yaşamda anlam arasındaki ilişkien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Programıen_US
dc.identifier.endpageXII, 106 s. ; 30 cm.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster