Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞener, Mesude Merve
dc.date.accessioned2025-12-17T11:51:20Z
dc.date.available2025-12-17T11:51:20Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/4462
dc.description.abstractBu araştırmada Türkiye'ye lisans eğitim için gelen uluslararası öğrencilerde sosyokültürel uyum, psikolojik sağlamlık ve maneviyat ilişkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel araştırma modelidir. Araştırmanın örneklemini Türkiye'deki üniversitelerde lisans eğitimi alan 294 (187 kadın- 107 erkek) uluslararası öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Kişisel Bilgi Formu, Sosyokültürel Uyum Ölçeği, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği, Üç Faktörlü Spiritüel İyi Oluş Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, gruplar arası farkların belirlenmesi için bağımsız gruplar t testi ile analiz edilmiştir. Değişkenler arası ilişki için Pearson Korelasyon Katsayısı ve aracılık analizinde regresyon temelli aracılık makrosu (Process Model 4) uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre uluslararası üniversite öğrencilerinin sosyokültürel uyum, psikolojik sağlamlık, manevi iyi oluş puanları cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Türkçe seviyelerine göre, psikolojik sağlamlık puanları anlamlı bir farklılık göstermemiş olup sosyokültürel uyum ve manevi iyi oluş puanlarında anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Buna göre, Türkçe seviyesi ileri olanların orta seviye olanlara göre manevi iyi oluşları daha yüksek ve sosyokültürel uyumda zorlanma düzeyleri daha düşüktür. Analiz sonuçlarında, manevi iyi oluş ile psikolojik sağlamlık arasında pozitif yönde; sosyokültürel uyum ile psikolojik sağlamlık ve manevi iyi oluş arasında ise negatif yönde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Aracılık analizi sonucu, manevi iyi oluşun psikolojik sağlamlık aracılığıyla sosyokültürel uyum üzerindeki anlamlı ve dolaylı etkisini ortaya koymuştur. Araştırmanın sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılıp yorumlanmıştır. ----- This study aimed to examine the relationship between sociocultural adaptation, psychological resilience and spirituality in international students who came to Turkey for undergraduate education. The method of the research is the correlational research model, one of the quantitative research methods. The sample of the research consists of 294 (187 female - 107 male) international students studying at universities in Turkey. Personal Information Form, Sociocultural Adaptation Scale, Brief Psychological Resilience Scale, and Three-Factor Spiritual Well-Being Scale were used as data collection tools in the study. Data were analyzed with independent groups t test to determine differences between groups. Pearson Correlation Coefficient was used for the relationship between variables and regression-based mediation macro (Process Model 4) was applied in the mediation analysis. According to the findings, international university students' sociocultural adaptation, psychological resilience and spiritual well-being scores did not show a significant difference according to their gender. According to Turkish levels, psychological resilience scores did not show a significant difference, but a significant difference emerged in sociocultural adaptation and spiritual well-being scores. Accordingly, those with an advanced level of Turkish have higher spiritual well-being and lower levels of difficulty in sociocultural adaptation than those with an intermediate level. According to the analysis results, there is a positive relationship between spiritual well-being and psychological resilience; Negatively significant relationships were detected between sociocultural adaptation and psychological resilience and spirituality. The mediation analysis result revealed a significant and indirect effect of spiritual well-being on sociocultural adaptation through psychological resilience. The results of the research were discussed and interpreted within the framework of the relevant literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası Öğrenci, Sosyo-kültürel Uyum, Psikolojik Sağlamlık, Manevi İyi Oluş, Maneviyat. - International Student, Cross-cultural Adjustment, Sociocultural Adaptation, Resilience, Spirituality, Spiritual Well-being.en_US
dc.titleUluslararası öğrencilerde sosyo-kültürel uyum, psikolojik sağlamlık ve maneviyaten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Programıen_US
dc.identifier.endpageIX, 97 s. ; 30 cm.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster