Mütareke dönemi reklamcılık ve ilanat örneği : Alemdar Gazetesi (15 Aralık 1918- - 31 Aralık 1919)
Abstract
Alemdar Gazetesi, hem ilk dönemi 1912-1913 yılları arasında hem de Mütareke Dönemi 1918-1922 yılları arasında yazılarıyla ve muhalif kimliğiyle kendinden söz ettiren bir gazete olmuştur. Araştırmacılar, öncelikli olarak Mütareke Dönemi Alemdar Gazetesi'nin basın-siyaset ilişkileri ve Refi Cevat Ulunay'ın siyâsî yazıları üzerinde durmuşlardır. Gazetenin ilân ve reklamcılık politikalarına dair bir değerlendirme ise yapmamışlardır. Bu tez, Mütareke Dönemi Alemdar Gazetesi'nin ilân ve reklamcılık politikalarını değerlendirmeyi amaçlamıştır. Bu çalışma, şu sorulara cevap arar: Dönemin sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik ilişkileri, Mütareke Dönemi Alemdar Gazetesi'nin reklam ve ilanlarına nasıl yansıdı? Dönemin siyâsî yapısıyla yayımlanan ilanlar arasındaki ilişki nedir? Hangi ilân türleri yayımlanmıştır?
-----
Alemdar Newspaper made a name for itself with its articles and oppositional stance during both its initial period (1912–1913) and the Armistice Period (1918–1922). While researchers primarily focused on the political writings of Refi Cevat Ulunay and the newspaper's role in press-politics relations during the Armistice Period, they didn't conduct an evaluation of Alemdar Newspaper's advertising and announcement policies during that time. The thesis aims to evaluate the advertising and announcement policies of Alemdar Newspaper during the Armistice Period. It explores questions such as: How did the sociocultural and socioeconomic relations affect the advertisements and announcements in the Alemdar Newspaper during the Armstrice Period? What was the relationship between the political structure of the period and the advertisements? What type of advertisements were created?
Collections
- Tez Koleksiyonu [44]


















