Fâtih, Bellini ve Rönesans
Fâtih, Bellini ve Rönesans
Abstract
Sultan II. Murad, başta şair ve musikişinaslar olmak üzere sanatkârları
koruyup kollar, fırsat buldukça onlarla bir araya gelip eğlenirdi.
Bursa ve Edirne saraylarında değerli musiki âlimleri yetişmiş ve
bazıları eserlerini ona sunmuşlardır. Böyle bir padişahın çocuklarının
estetik terbiyesine de özen göstermesi tabiidir. O halde çok sevdiği
şehzadesi Mehmed’in ciddi bir sanat eğitimi aldığı düşünülebilir. A.
Süheyl Ünver tarafından Fâtih’in Çocukluk Defteri adıyla yayımlanan
müsvedde defterindeki temrinler şehzadenin sadece şiire değil, resim,
hat ve tezhip sanatlarına da ilgi duyduğunu göstermektedir. Özellikle
bu defterdeki portre denemeleri onun daha sonra su yüzüne çıkacak
bir merakına dair önemli ipuçlarıdır. Sultan II. Murad, başta şair ve musikişinaslar olmak üzere sanatkârları koruyup kollar, fırsat buldukça onlarla bir araya gelip eğlenirdi. Bursa ve Edirne saraylarında değerli musiki âlimleri yetişmiş ve bazıları eserlerini ona sunmuşlardır. Böyle bir padişahın çocuklarının estetik terbiyesine de özen göstermesi tabiidir. O halde çok sevdiği şehzadesi Mehmed’in ciddi bir sanat eğitimi aldığı düşünülebilir. A. Süheyl Ünver tarafından Fâtih’in Çocukluk Defteri adıyla yayımlanan müsvedde defterindeki temrinler şehzadenin sadece şiire değil, resim, hat ve tezhip sanatlarına da ilgi duyduğunu göstermektedir. Özellikle bu defterdeki portre denemeleri onun daha sonra su yüzüne çıkacak bir merakına dair önemli ipuçlarıdır.