Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBağrıyanık, Mehtap
dc.date.accessioned2015-02-04T08:29:14Z
dc.date.available2015-02-04T08:29:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://openaccess.29mayis.edu.tr:8080/xmlui/handle/29mayis/1468
dc.description.abstractFichte sisteminde “Dış doğayı biz kendimiz yaratırsak özgürlüğümüz olur. Şeyler oldukları gibidir, benden bağımsız oldukları için değil, ben onları öyle yaptığım için öyledirler. Her şey benim onlara nasıl davrandığıma, onları nasıl gereksediğime bağlıdır.’’ Fichte’nin yöntemi olan diyalektikte ki düşüncesini ‘’eylem’’ ve ‘’özgürlük’’ kavramlarıyla açıklayarak “Ben, Ben’dir” tezi ile ilk belirlemesini ortaya koydu. Bu söylediği ile Ben dışında her şeyi reddetti. Antitez olarak ‘’Ben olmayan’’ ile kendi içinde kendi karşıtını ortaya koyarak sürekli eylem halinde olmayı sağlamaktaydı. Ben kendi kendini bilmek için ‘’Ben olmayan’’ı kendi karşısına koymak zorundaydı. Sentez kısmında ise bir bütünlük oluşturarak çelişme ilkesini ortadan kaldırır. “Mutlak ben”, Ben’in yeniden ve sürekli bütünlüğe kavuştuğu aşamadır. Fichte’de sentez her seferinde tez sentez olarak bütünlüğe kavuşur.en_US
dc.description.abstractİstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Senatosunun 22.06.2020 tarihli ve 2020/14-5 sayılı Açık Bilim Politikası gereğince erişime açılmıştır.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümüen_US
dc.subjectÖzgürlüken_US
dc.titleFichte'nin Bilim Öğretisi'nde Bireysel Özgürlük ve Devlet Karşıtlığıen_US
dc.typeotherThesisen_US
dc.institutionauthorBağrıyanık, Mehtapen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster