dc.contributor.author | Bağrıyanık, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2015-02-04T08:29:14Z | |
dc.date.available | 2015-02-04T08:29:14Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://openaccess.29mayis.edu.tr:8080/xmlui/handle/29mayis/1468 | |
dc.description.abstract | Fichte sisteminde “Dış doğayı biz kendimiz yaratırsak özgürlüğümüz olur. Şeyler oldukları gibidir, benden bağımsız oldukları için değil, ben onları öyle yaptığım için öyledirler. Her şey benim onlara nasıl davrandığıma, onları nasıl gereksediğime bağlıdır.’’ Fichte’nin yöntemi olan diyalektikte ki düşüncesini ‘’eylem’’ ve ‘’özgürlük’’ kavramlarıyla açıklayarak “Ben, Ben’dir” tezi ile ilk belirlemesini ortaya koydu. Bu söylediği ile Ben dışında her şeyi reddetti. Antitez olarak ‘’Ben olmayan’’ ile kendi içinde kendi karşıtını ortaya koyarak sürekli eylem halinde olmayı sağlamaktaydı. Ben kendi kendini bilmek için ‘’Ben olmayan’’ı kendi karşısına koymak zorundaydı. Sentez kısmında ise bir bütünlük oluşturarak çelişme ilkesini ortadan kaldırır. “Mutlak ben”, Ben’in yeniden ve sürekli bütünlüğe kavuştuğu aşamadır. Fichte’de sentez her seferinde tez sentez olarak bütünlüğe kavuşur. | en_US |
dc.description.abstract | İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Senatosunun 22.06.2020 tarihli ve 2020/14-5 sayılı Açık Bilim Politikası gereğince erişime açılmıştır. | |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü | en_US |
dc.subject | Özgürlük | en_US |
dc.title | Fichte'nin Bilim Öğretisi'nde Bireysel Özgürlük ve Devlet Karşıtlığı | en_US |
dc.type | otherThesis | en_US |
dc.institutionauthor | Bağrıyanık, Mehtap | en_US |