Yayın tarihi için Felsefe Bölümü listeleme
Toplam kayıt 91, listelenen: 1-20
-
Tecdid
(Türkiye Diyanet Vakfı, 2011)İslam düşüncesinde yapısal bir unsur olarak dinle hayat arasındaki irtibatı canlandırmayı ifade eden terim hakkında araştırma yapılmıştır. -
Teizm
(Türkiye Diyanet Vakfı, 2011)Yaratıcı Tanrı anlayışını savunan felsefe akımı hakkında araştırma yapılmıştır. -
Vajda, Georges
(Türkiye Diyanet Vakfı, 2012)Yahudi asıllı Fransız şarkiyatçısı hakkında araştırma yapılmıştır. -
Fatih Dönemi İstanbul’unda Bazı Felsefi Tartışmalar ve Siyaset Teorisi
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi; İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş.İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi; İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş., 2013)Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u fethettikten sonra idari alanda yaptığı bir çok önemli düzenleme yanında çok sayıda medrese kurması, çok sayıda âlimi İstanbul’a davet etmesi, bir çok konuda âlimlere sorular yönelterek ... -
Watt, William Montgomery
(Türkiye Diyanet Vakfı, 2013)İngiliz şarkiyatçısı, Papaz hakkında araştırma yapılmıştır. -
Edebiyat-Felsefe İlişkisi Bağlamında Ahmet Hamdi Tanpınar ve Kemal Noktası
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Bu çalışmamızda Ahmet Hamdi Tanpınar’ın eserleri üzerinden kemale ermiş sanat eserlerinin derinliklerini çözümlemeye çalışarak; edebiyat, felsefe, psikoloji bağlamlarında metin tahlilleri yapmaya çalıştık. Netice olarak ... -
Michel Foucault'da Delilik Kavramı
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Bu çalışmada Foucault’nun delilik hakkındaki görüşlerine değinilecektir. Foucault eserlerinde Batı toplumlarında marjlara yönelik algının arkeolojik çözümlemesini yapmıştır. Bu toplumlarda deliliğe yönelik tutumlar değişse ... -
Edmund Husserl'de Başkalık Sorunu
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Bu araştırma, Husserl’in başkasının ben’i kavramını konu edinmektedir. Araştırmamızda Nermi Uygur’un Edmund Husserl’de Başkasının Ben’i Sorunu isimli eseri temel kaynak olarak ele alınmıştır. İlk iki bölümde transandantal ... -
Giambattista Vico'nun Yeni Bilim Adlı Eserinde "Poetik Hikmet" Kavramı
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Bu çalışma Giambattista Vico’nun Yeni Bilim adlı eseri aracılığıyla ortaya koyduğu tarih anlayışını ve toplum görüşünü göz önüne alarak, onun “Poetik Hikmet” kavramı ile yolunu açtığı Kültür Felsefesinin temellerini ele ... -
Jurgen Habermas'ın Eleştirileri Bağlamında John Rawls'un "Kamusal Akıl" Kavramı
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Bu çalışma 20. yüzyılın en önemli siyaset felsefecilerinden biri olan John Rawls’un Siyasal Adalet görüşünün temellendirilmesinde önemli bir nokta olan Kamusal Akıl bölümünü ve Habermas’ın bu görüşe yöneltilmiş eleştirilerini ... -
Fichte'nin Bilim Öğretisi'nde Bireysel Özgürlük ve Devlet Karşıtlığı
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Fichte sisteminde “Dış doğayı biz kendimiz yaratırsak özgürlüğümüz olur. Şeyler oldukları gibidir, benden bağımsız oldukları için değil, ben onları öyle yaptığım için öyledirler. Her şey benim onlara nasıl davrandığıma, ... -
Hegel ve Nurettin Topçu'da Devlet Mefhumu: Bir Mukayese Denemesi
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Bu çalışma, Hegel’in ve Nurettin Topçu’nun devlet mefhumunu mevzu edinmektedir. Hukuk Felsefesinin Prensipleri ve İradenin Davası-Devlet ve Demokrasi isimli eserler temel alınarak ilk iki bölümde Hegel ve Nurettin Topçu’nun ... -
Burhanettin Tatar, Din, İlim ve Sanatta Hermenötik
(2014)Burhanettin Tatar, Din, İlim ve Sanatta Hermenötik hakkında araştırma yapılmıştır. -
Erken Alman Romantizminin Manifestosu: Novalis'in Avrupa ya da Hıristiyanlık Adlı Denemesi Üzerine Eleştirel Bir Değerlendirme
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Erken Alman Romantikleri ve bilhassa Novalis, Aydınlanma’nın sistematik akıl anlayışına karşı çıkmışlardır. Fransız Devrimi’nin neticelerini eleştirmekle beraber bunun akabinde yepyeni bir dünya arayışına koyulmuşlardır. ... -
Augustinus'un Tanrı Anlayışı
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Bu çalışmamızda Hristiyan teolojisinin en önemli isimlerinden birisi olan Aziz Augustinus‟un “Tanrı” meselesini nasıl irdeleyip açıkladığı, bu açıklamaları yaparken de Augustinus‟un nasıl bir Tanrı tarifi yaptığı ortaya ... -
Nurettin Topçu'nun Felsefeye Yüklediği Mana ve Felsefe-Fiil İlişkisi
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Bu çalışmada çağdaş Türk düşüncesinin önemli düşünürlerinden Nurettin Topçu’nun felsefesini çözümlemek amaçlanmıştır. Bu çözümlemeyle Topçu’nun felsefesindeki belirleyici unsurlar ve felsefesinin gayesinin gösterilmesi ... -
Antik Felsefeden Modern Felsefeye Sonsuzluk, Madde ve Hereket Kavramlarının Dönüşümü
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Felsefe, kendi tarihi boyunca bütün alanların kesiştiği bir ilim olmuştur. Felsefe, bütün alanlarla olan irtibatının yanı sıra fizik ve ahlak alanları ile olan irtibatıyla asıl yönünü ve çizgisini kazanmıştır. Felsefenin ... -
Şiddetsiz Bir Hareket Olarak "Sivil İtaatsizlik"te Meşruluk
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Verilmiş olan başlıktan da anlaşılacağı üzere burada ele alacağım konu “sivil itaatsizlik” kavramıdır. Amacım, bu kavramı mümkün mertebe felsefi cihetten ele alıp açımlamaktır. Bu konuyu ele almamdaki başlıca sebep, ... -
Nietzsche'nin Nihilizm Eleştirisi
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Bu çalışma, alışılmışın dışında bir filozof olan Friedrich Nietzsche'nin eleştirel felsefesini incelemektedir. Onun eleştirel felsefesi, insanın özünde bulunan tepkiselliğe doğru temayülünün yol açtığı çöküşün eleştirisi ... -
Aristoteles'in Ahlak Öğretisinde "Altın Orta" Kuralı
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 2014)Tarih boyunca birçok din adamı ve düşünür “orta yol” kavramını dile getirmiştir. “Orta yol” kavramı ilk başlarda bir hayat felsefesi olarak dile getirilmiş olmasına karşın, zamanla ahlaki bir anlam kazanmış ve insanların ...