Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoç, Ahmet
dc.contributor.authorAltıntaş, Emre
dc.date.accessioned2020-09-09T08:45:20Z
dc.date.available2020-09-09T08:45:20Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2587-0955
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/2715
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/edid/issue/54606/669916
dc.description.abstractDin kültürü ve ahlak bilgisi dersinin statüsü, Cumhuriyet döneminde önemli bir tartışma konusu olmuştur. Bu dönemde meseleyle ilgili tartışmaların yoğunlaştığı önemli bir devre, 2002 sonrası zaman dilimidir. Ancak literatürde, söz konusu zaman diliminin statü tartışmalarına ilişkin her-hangi bir çalışma yapılmamıştır. Dolayısıyla bu çalışmada, 2002 sonrası dönemde din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin statüsüne dair ortaya çıkan görüşler eşliğinde yapılan tartışmalar ele alın-mıştır. Adı geçen dönemde iç ve dış gelişmelerin etkisiyle, dersin statüsüne dair üç farklı görüş tartışılmıştır. Bu görüşler; dersin zorunlu olması, seçmeli olması ve örgün eğitimden kaldırılması yönündedir. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmada öncelikle, belgesel tarama yöntemi kullanı-larak dönemin statü tartışmaları betimlenmiştir. Daha sonra bu tartışmalar topluca değerlendi-rilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe status of religious culture and moral knowledge was an important topic of discussion during the Republican era. An important period in which the debate on the issue intensified during this period is, the post-2002 period. However, there is no study in the literature regarding the status discussions of the time period. Therefore, in this study, discussions with the emerging opinions about the status of religious culture and moral knowledge course in the post-2002 period are discussed. Three different views on the status of the course were discussed with the effect of internal and external developments in the mentioned period. These opinions are; the course is compulsory, elective and removed from formal education. In this study, firstly, the status discussions of the period were described using the documentary screening method. These discussions were then evaluated collectively.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEdebali İslamiyat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleTürkiye’de 2002 Sonrası Dönemde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Statüsüne Dair Tartışmalaren_US
dc.title.alternativeThe Discussions About the Status of Religious Culture and Moral Knowledge Course in Turkey After 2002 Perioden_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-2345-6789en_US
dc.authorid0000-0002-5911-9378en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage98en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.relation.ispartofEdebali İslamiyat Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster