Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAçık, Kerim
dc.date.accessioned2020-09-18T16:11:55Z
dc.date.available2020-09-18T16:11:55Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2651-5385
dc.identifier.issn2687-4504
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/2792
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1156425
dc.description.abstractKüreselleşmenin getirdiği yeni dünya düzeninde hemen hemen her dili bilen insanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu olgu her yaştan insanı yabancı dil öğrenmeye teşvik etmektedir. Bu nedenle yabancı dil öğretimini kısa sürede etkili bir şekilde gerçekleştirmek için çeşitli yöntem ve teknolojiler kullanılmaktadır. Avrupa Birliği başta olmak üzere bazı uluslararası kurumlar her seviyedeki dil yeterliliklerini belirlemeye yönelik “tanımlama” çalışmaları yapmışlardır. Avrupa Birliği 2018 yılında yayınladığı Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR) yabancı dil bilme yeterliliklerinde daha önce 2001 yılında yayınladığı referans metnine göre önemli değişiklikler yapmıştır. Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR)’nde yapılan bu değişikliklerden biri yabancı dilin alfabesinin yazımı ve sesletiminin (fonoloji), Pre-A1 seviyesinden başlayarak C2 seviyesine kadar yeniden tanımlanmasıdır. Biz, Kara Kuvvetleri Lisan Okulu’nda 32 hafta süreyle kurs gören yetişkin öğrencilerin yabancı dil olarak Arapça öğrenirken yaşadıkları kaygı durumlarını tespit etmek üzere 27 soruluk anket uyguladık. Bu makalede; 2018 yılında Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR)’nde yabancı dilin sesletim bilgisi (fonoloji) konusunda getirilen yeni kriterleri dikkate alarak anketin Arapça alfabenin yazımı ve sesletimi (fonoloji) ilgili soruları içeren kısmını müstakil bir makale olarak hazırlamaya karar verdik. Arapçada dört dil becerisinin geliştirilmesinde öğretim sürecinin her aşamasında yetişkin öğrencilerin yaşadıkları kaygı durumları ve bunların dil becerilerinin geliştirilmesine etkilerini (olumlu-olumsuz) ortaya çıkarmaya çalıştık. Gerekli analiz çalışması yaparak sonuçlarına göre önerilerimizi sunduk.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.
dc.description.abstractASOS INDEX
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIstanbul Journal of Arabic Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleYetişkin Öğrencilerin Arap Alfabesinin Öğrenimine ve Sesletimine Dair Kaygılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Çeviribilim Bölümüen_US
dc.institutionauthorAçık, Kerimen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage3en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.ispartofIstanbul Journal of Arabic Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster