Alain Badiou'da Sinema ve Felsefe
Özet
Alain Badiou’nun varlık anlayışı Cantor’un küme kuramından etkilenerek varlığın sonsuz çokluğa dayandığını iddia eder. Bu çokluk adlandırılmamış boşluğun hadise olma imkanında gizlidir. Bu çalışmamızda Badiou’nun hakikat prosedürlerinden biri olan sanatla ilgili görüşlerini, sinema özelinde, sinemanın sanatsal statüsünü belirleyerek kendisinde hakikat imkanı bulunup bulunamayacağı sorgulaması yapılacaktır. Bu bağlamda ilk bölümde Alain Badiou’nun sanat ve hakikat ilişkisi ele alınıp, ikinci bölümde sinemanın sanat olup olmadığı, sanat ise nasıl bir sanat olduğu ve diğer sanatlarla ilişkisinin nasıl olduğu incelenecektir. Son bölümde ise sinemada Badiou ontolojisiyle bağlantılı olarak, sanat prosedürü kapsamı içinde hakikatin imkanı sorgulanacaktır. Badiou bu sorgulamayı kendi felsefesi çerçevesinde Platon’a alternatif bir alegori sunarak, günümüz ihtiyacına yönelik bir düşünce geliştirdiği iddiası ile yapacaktır. İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Senatosunun 22.06.2020 tarihli ve 2020/14-5 sayılı Açık Bilim Politikası gereğince amborgo uygulanmaktadır. Ambargo süresi dolduğunda erişime açılacaktır.