Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoç, Ahmet
dc.contributor.authorKüçük, Betül
dc.date.accessioned2021-10-11T08:38:47Z
dc.date.available2021-10-11T08:38:47Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3123
dc.description.abstractAlman Anayasası velilere, öğrencilere ve dinî cemaatlere eğitim alanında haklar ve yetkiler tanımaktadır. Buna göre veliler ve öğrenciler doğrudan hak sahibi iken dinî cemaatler bu hakkın devletle birlikte taşıyıcısı ve uygulayıcısıdır. Anayasa; devletin, din dersi verme sorumluluğunu dinî cemaatlerle paylaşması gerektiğini ve din derslerini, dinî cemaatlerle uyum, anlaşma ve iş birliği içerisinde vermek zorunda olduğunu hükme bağlamıştır. Bu bağlamda din derslerinin, Devlet’in şekline ve Anayasa’sına halel getirmeden kiliselerin veya dinî cemaatlerin tasavvuru çerçevesinde verilmesi ve organize edilmesi öngörülmüştür. Bu makalede Devlet tarafından teminat altına alınan bu hak ve özgürlüklerin Alman okullarında uygulanabilmesi için söz konusu mevzuatın incelenerek okula, aileye ve ilgili cemaatlere düşen görev ve sorumlulukların belirlenmesi amaçlanmaktadır. Makalede anayasal çerçevesi ve hukuki statüsü incelenecek olan din dersleri meselesi, okullarda verilecek İslam din öğretimini yakından ilgilendirmektedir. Bu anlamda öncelikle Almanya’da din öğretiminin yasal dayanakları ile dinî cemaatlerin hukuki statüleri ortaya konulmuş, sonra da Almanya’da zorunlu temel öğretim kademelerinde okuyan Müslüman öğrencilere yönelik düzenlenen İslam din derslerine yer verilmiştiren_US
dc.description.abstractGerman Fundamental Law gives parents, students and religious communities rights and powers in the field of education. Accordingly, while parents and students are directly the owners of the right, religious communities are carriers and practitioners of this right with the state together. The Fundamental Law has been adjudging that the state should share its responsibility of teaching religion with religious communities together and that it has to school religion lessons in harmony, agreement and cooperation with the religious communities together. In this context, it is envisaged that religion lessons should be given and organized within the framework of the realisation of the churches or the religious communities without prejudicing the form and fundamental law of the state. In this article, it is aimed to determine the duties and responsibilities of the school, family and related communities by examining the legislation in order to apply these rights and freedoms guaranteed by the state in German schools. The issue of religion lessons whose constitutional framework and legal status will be examined in the article is closely concerning the teaching of Islamic religion at schools. In this sense, firstly the legal basis of teaching religion in Germany and the legal status of religious communities have been revealed and then the Islamic religion lessons given to Muslim students, studying at the compulsary education stages in Germany are includeden_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.en_US
dc.description.abstract25.01.2021
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUniversitätsbibliothek Johann Christian Senckenbergen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleAlmanya’da Din Öğretiminin Hukuki Temelleri ve İslam Din Derslerien_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-2345-6789en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.relation.ispartofJournal of Religious Culture Journal of Religious Cultureen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster