Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞencal, Harun
dc.date.accessioned2021-10-13T12:55:26Z
dc.date.available2021-10-13T12:55:26Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ijisef/issue/60808/883762
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3133
dc.description.abstractBu makalenin amacı, helal gıda sektörünün temel enstrümanı olan “helal gıda sertifikası” kavramının eleştirel bir değerlendirmesini ve helal turizm sektörünün İslami açıdan ontolojik bir analizini yapmaktır. Bu çalışmanın ilk kısmında helal gıdanın pratiğe bakan yönlerinden ziyade kavramsal bir analizi yapılarak “helal” kavramının gıda için kullanılmaya başlamasının nasıl bir metalaşmaya yol açabileceği ele alınacaktır. Ayrıca, kapitalist piyasa sistemi içerisinde sertifikalar aracılığıyla oluşturulacak bir standartlaşmanın nasıl sonuçlar doğurabileceğine değinilecektir. Çalışmanın ikinci kısmında ise diğer bir helal sektör olan helal turizm sektörü analiz edilerek -sebep ve sonuçları itibariyle- alternatif bir tecrübe sunmaktan ziyade, hali hazırda kapitalist sistem içerisinde faaliyet gösteren turizm sektörünün İslamileştirilerek İslam’a uygun olmayan öğelerinin çıkartılmasından ibaret olduğu savunulacaktır. Eğer turizm kavramını ontolojik açıdan analiz edecek olursak, bu kavramın ortaya çıkışını kapitalist sisteme borçlu olduğunu iddia edebiliriz. Bu sebeple, turizm kavramına dair her türlü İslamileştirme girişimi aslında kapitalist sistemin daha kapsayıcı şekilde işlemesine yaradığını öne sürebiliriz. Bu makalede analiz edildiği üzere, turizm gibi kavramları “helalleştirme” sürecini nihai hedef olarak görmek İslami prensipler üzerine kurulu bir toplum inşa etmekte yetersiz kalacaktır. Bunun yerine, bu girişimlerin mevcut sistem tarafından izin verilen yüzeysel bir çözüm olduğunun görülmesi ve İslami prensiplere göre inşa edilen ilişkiler ve kurumlar oluşturulmasına gayret edilmelidir.en_US
dc.description.abstractTelif hakları gereğince yayın erişime kapalıdır. Yayın yayıncı tarafından erişime açık ise bağlantılar kısmından ulaşılabilmektedir.en_US
dc.description.abstract19.03.2021en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherPolitik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezien_US
dc.identifier.doi10.25272/ijisef.883762en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleHelal Gıda ve Helal Turizm Sektörlerinin Eleştirel Bir Değerlendirmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonomi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-3617-8954en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage100en_US
dc.identifier.endpage119en_US
dc.relation.ispartofUluslararası İslam Ekonomisi ve Finansı Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster