Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞan, Emre
dc.contributor.authorBakış, Hüma
dc.date.accessioned2022-04-13T06:45:04Z
dc.date.available2022-04-13T06:45:04Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3446
dc.description.abstractAdorno’nun estetik düşüncesi hem çağdaş felsefe hem de genel anlamda felsefe tarihinde önemli bir yere sahiptir. Felsefi düşüncesinin merkezinde eleştirel bir tavır benimseyen Adorno, estetik düşüncesinde de bu eleştirel tavrı toplum ile sanat arasında kurduğu bağdan yola çıkarak oluşturmuştur. Müzik ve felsefe ilişkisinde Adorno’nun yeri ise, hem estetik hem de genel olarak Batı felsefesi için önemli bir yere sahiptir. Bunu göstermek için çalışmamızın birinci kısmında Adorno’nun da bünyesinde olduğu fikirlerinin oluşumunda etkisi bulunan Frankfurt Okulu’nun sanat anlayışına değineceğiz. Bu kısımda aynı zamanda mimetik kuram ile Adorno’nun felsefesinde merkeze aldığı bir kavram olan toplum arasındaki ilişkisini farklı bakış açılarından ele alacağız. Çalışmamızın ikinci kısmında Adorno’nun estetik kuramının hangi fikirler üzerinden şekillendiğini incelemeye çalışacağız. Burada estetik değerlendirmedeki özne ve nesne ilişkisinin sanat yapıtları üzerinden değerlendirmesini ve bu düşüncenin Adorno ve Kant’ın estetik anlayışındaki özne-nesne değerlendirmeleri ile karşılaştırmasını yapacağız. Ardından ve son kısımda da, Adorno’nun müzik ile felsefe arasında kurduğu ilişkiyi yirminci yüzyıl bestecilerinden olan Arnold Schoenberg’in atonal müziğine göndermede bulunarak nasıl kurduğunu anlatmaya çalışacağız. Ayrıca bu ilişkinin estetikteki özne kavramının da bir kurtuluşa işaret etmesine ve nesneyi merkeze alan bir bakışa nasıl dönüşebileceğini inceleyeceğiz.en_US
dc.description.abstractİstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Senatosunun 22.06.2020 tarihli ve 2020/14-5 sayılı Açık Bilim Politikası gereğince erişime açılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul 29 Mayıs Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAdorno'da Müzik ve Felsefe İlişkisi Sorunuen_US
dc.typeotherThesisen_US
dc.department29 Mayıs Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster