dc.contributor.author | Yıldırım, İsmet Ayşegül | |
dc.contributor.author | Keleş, Oğuz | |
dc.date.accessioned | 2025-08-14T11:09:20Z | |
dc.date.available | 2025-08-14T11:09:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | YILDIRIM, İ. A., KELEŞ, O. (2023). ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 23(2),346-363. doi.org/10.30627/cuilah.1349579 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12723/3639 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı erken çocukluk dönemi değerler eğitimi veren kurumlarda aile katılımının incelenmesidir. Durum çalışması deseninde yürütülen araştırmada, İstanbul ili Ümraniye ilçesinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında farklı iki 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında görev yapan 5 öğretici ve 5 veli ile yüz yüze görüşme yapılmış; Türkiye’nin çeşitli illerindeki 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında görev yapan 205 öğreticiye de “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uyguladıkları Aile Katılım Stratejilerini Belirleme Ölçeği (AKSBÖ)” uygulanmıştır. Veri analizinde nitel veriler üzerinde içerik analizi yapılmış; nicel veriler bilgisayar ortamında değerlendirilerek betimsel istatistiklere yer verilmiştir. Ölçek sonucuna göre öğreticilerin en çok tercih ettikleri aile katılımı stratejilerinin öğretmen-aile iletişim temelli stratejiler ve ev temelli stratejiler olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğreticilerin öğretmen temelli stratejilere nadiren, okul-aile temelli stratejilere ara sıra yer verdikleri belirlenmiştir. Benzer şekilde öğreticilerle ve velilerle yapılan görüşmeler sonucunda öğreticilerin ve velilerin aile katılımı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları, 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında aile katılımının yeterli düzeyde olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30627/cuilah.1349579 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | 4-6 Yaş Kur’an Kursları | en_US |
dc.subject | Erken Çocukluk Dönemi | en_US |
dc.subject | Değerler Eğitimi | en_US |
dc.subject | Aile Katılımı | en_US |
dc.title | Erken Çocukluk Dönemi Değerler Eğitimi Veren Kurumlarda Aile Katılımının İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation into Parental Involvement in the Institutions that Provide Values Education in the Early Childhood | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | 29 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-0698-7734 | en_US |
dc.institutionauthor | Keleş, Oğuz | |
dc.identifier.volume | 23 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 346 | en_US |
dc.identifier.endpage | 363 | en_US |
dc.relation.ispartof | Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |