Başlık için Sayı 60 listeleme
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
-
Arapçılık ve Helencilik Arasında Osmanlı Devleti: Kudüs Rum Ortodoks Patrikhanesi Krizi (1908-1914)
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAM, 2022)Bu makale, Rum milletinin unsurları olan Rum ve Arap Ortodoksların ortak dinî değerlerini aşındıran bir sürecin krize dönüşen son evresini, kriz yönetiminde Osmanlı Devleti’nin rolünü merkeze alan yaklaşımla incelemektedir. ... -
Cursing Through Someone Else’s Mouth: Faizi’s Lampoon of Veysi
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAM, 2022)Kafzade Abdülhay Çelebi (1589–1621), known under the pen name Faizi is, in spite of his prolificacy, an often-ignored figure in modern literary historiography. Though his oeuvre has been studied and short biographies of ... -
The End of the timar System in Bosnia, 18th - 20th Century
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAM, 2022)Tarihçiler uzun zamandır tımar sisteminin 16. yüzyılın sonundan itibaren dü-şüşte olduğunu ve yerini yeni bir sisteme, çiftlik sistemine bıraktığını düşünmüşlerdir. Ancak gerçek bilgi ve yeni kavramsal araçlar bu görüşü ... -
From Decline to Transformation: Reflections on a New Paradigm in Ottoman History
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAM, 2022)Bu makale, Osmanlı araştırmaları alanında yeni ortaya çıkmış bir paradigma olarak “dönüşüm” kavramını ele almaktadır. Öncelikle, 20. yüzyılın son otuz yılında ortaya konan 16 ve 18. yüzyıl Osmanlı araştırmalarında geniş ... -
II. Mahmut Döneminde İstanbul’daki Sıbyan Mektepleri ve Öğrenci Sayıları
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAM, 2022)Sıbyan mektepleri, Osmanlı Devleti’nde Müslüman çocuklara dini bilgiler vermek amacıyla sultanlar, devlet adamları ve varlıklı kimselerin tesis ettiği kurumlardır. Osmanlı toplumsal yaşamının önemli bir öğesi olan bu ... -
II. Meşrutiyet Dönemi Süreli Yayınlarında Yeni Eğitim Arayışları ve Modern Birey Düşüncesi
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAM, 2022)Bu çalışma, Osmanlıların eğitimdeki modernleşme veya yenileşme sürecinin son halkasını oluşturan II. Meşrutiyet dönemi eğitimcilerinin eğitim anlayış ve tasarılarını ve nasıl bir modern birey düşüncesine sahip olduklarını ... -
Kadim Musiki Geleneğinin Hayatta Kalan Örneği: Mahur Kâr
(İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi & İSAM, 2022)Klasik Türk müziğinin 17. yüzyıl ortalarından itibaren önceki dönemlerden farklı bir anlayışla yeniden şekillendiği yaygın bir biçimde iddia edilmektedir. Bu tarihten günümüze kadar uzanan musiki geleneği ile akademik ...