Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeskin, Özkan
dc.date.accessioned2025-10-08T11:09:49Z
dc.date.available2025-10-08T11:09:49Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.isbn9786059437592
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12723/3849
dc.description.abstractTicari ürünün tanıtımı ve tüketiciyle buluşturulmasına yönelik ilk tecrübeler, haftada bir gün açık kalan ve kısa süreli ihtiyaçların temin edildiği pazarlarda gerçekleşmiş, pazarlar varlığını devam ettirmekle birlikte sürecin, her yıl aynı tarihte kurulan ve bir hafta ile 1,5 ay arasında faaliyet gösteren ve farklı milletlerden tüccarların bir araya geldiği, toptan satışların da gerçekleştiği panayırlara ve nihayet 18. yüzyıl sonunda ise ulusal sergilere doğru evrildiği görülür. [Lütfi Güçer, “Osmanlı İmparatorluğunun Ticaret Politikaları,” Türk İktisat Tarihi Yıllığı, 1 (1987), s. 44; Ömer Şen, Osmanlı Panayırları (18. – 19. Yüzyıl), (İstanbul: Eren Yayınları, 1996), s. 8-11.] Sanayi Devrimi’nin, söz konusu dönüşümün son halkası olan uluslararası sergilerin açılmasında belirleyici olduğu ve arzdaki yükselişe bağlı olarak yeni pazar bulma arayışlarının da sürece büyük oranda etki ettiği bilinmektediren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul 29 Mayıs Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectDersaadeten_US
dc.subjectZiraat ve Sanayi Sergisien_US
dc.title1894 Dersaadet Ziraat ve Sanayi Sergisi Açma Teşebbüsüen_US
dc.typebookParten_US
dc.departmentDiğeren_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.ispartofOsmanlı İstanbulu Sempozyumu IXen_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Uluslararasıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster